Sökning: "service marketing for public organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden service marketing for public organisation.

  1. 1. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Sofia Andersson; [2023]
    Nyckelord :effekter på värdekedjan; fallstudie; frivilliga hållbarhetscertifieringar för byggnader i Sverige; hållbar utveckling; ; standarder;

    Sammanfattning : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. LÄS MER

  2. 2. The Role of Service Design in Startups: Exploring Potential Benefits and Challenges from Service Designers’ Perspectives

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Viktor Pantazis; Marwan Otrok; [2020-07-23]
    Nyckelord :Service Design; Startup; Lean Startup Method; Value Co-creation; Service-Dominant Logic; Innovation; Service Science; Business Development; Entrepreneurship; Management; Marketing; Design Thinking; Business Model; Co-design;

    Sammanfattning : The rapid and constant changes taking place in the modern business world together with an increased global competition is making it more urgent for companies to introduce innovative offerings at a faster pace. Purchasing decisions by customers are not solely based on function anymore, there is an increasing demand for intuitive and seamless experiences from the products and services that they interact with. LÄS MER

  3. 3. Digitala plattformar – strategisk marknadsföring och värdeskapande processer : En kvalitativ studie om utveckling och tillväxt av SVT recept i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Yrla Persson; [2016]
    Nyckelord :Strategisk marknadsföring;

    Sammanfattning : I hela världen har förändrade konsumtionsmönster och den tekniska utvecklingen lett till omställning för olika medier. Mängden av information har ökat och utbudet har globaliserats. Denna utveckling har därför medfört möjligheter och utmaningar för såväl nya aktörer som mer etablerade medier. LÄS MER

  4. 4. Shareadox : -The paradox of service quality assurance in Sharing Economy businesses

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Patrik Appelquist; Jesper Johansson; Mathilda Törnlöf; [2015]
    Nyckelord :Sharing Economy; quality assurance; service quality; delningsekonomi; tjänstekvalitet; kvalitetssäkring;

    Sammanfattning : The purpose of the Sharing Economy is to exploit unused resources between people, as an alternative to buying new and owning themselves (Gansky, 2010). Gansky (2010) argues that a major reason why the Sharing Economy has grown in recent times is, besides from the recession and people’s increased environmental awareness, the urbanization which has made people move closer to each other and in to the big cities. LÄS MER

  5. 5. Kritiska framgångsfaktorer vid ett interkommunalt verksamhetsbaserat IT-projekt : Projektet Värmländsk bibliotekswebb 2.0

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Satu Keskiniemi; [2014]
    Nyckelord :critical success factors; inter-municipal co-operation; IT project; kritiska framgångsfaktorer; interkommunal samverkan; IT-projekt;

    Sammanfattning : En utmaning för dagens organisationer är att flexibelt kunna ändra sina tjänster och produkter för att kunna möta kundernas ökade krav. Att använda IT som möjliggörare är ett sätt att utveckla verksamheter. Inom den offentliga sektorn har interkommunal samverkan tagits fram som ett nytt verktyg. LÄS MER