Sökning: "shared teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser innehållade orden shared teaching.

  1. 1. Svårigheter med känslig historieundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Daniel Mocic; John Wretlind; [2024]
    Nyckelord :Sensitive history; Teaching history; Multicultural classrooms; Teaching; Techniques; Känslig historia; Mångkulturellt klassrum; Undervisning i känslig historia; Undervisning i historia Undervisning Lärarstil; Undervisning; Lärarstil;

    Sammanfattning : Abstract In our research, we sought to identify effective methodologies for teaching sensitive or challenginghistorical subjects within educational contexts. This endeavor was driven by our belief that a nuancedunderstanding of these pedagogical strategies is essential for enhancing future classroom interactions. LÄS MER

  2. 2. ”Lär man sig ljuden, så kommer resten av sig självt” : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter och uppfattningar kring undervisningen inom fonologisk medvetenhet i relation till tidigare forskning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :My Deland; Amanda Johansson; [2024]
    Nyckelord :Phonological awareness; Phonemic awareness; Preschool; Preschool teacher; Limited knowledge; Fonologisk medvetenhet; Fonemisk medvetenhet; Förskola; Förskollärare; Kunskapsbrist;

    Sammanfattning : The aim of this study is to highlight pre-school teachers perceptions and experiences of phonological awareness teaching to see if there is consistency with previous research. As well as whether the preschool teachers consider themselves to have sufficient knowledge to conduct quality teaching in the subject. LÄS MER

  3. 3. Secondary level EFL teachers’ perceptions, practices, and challenges of implementing CAS in public schools in Nepal. A Narrative Inquiry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Dil Kumar Sijali Magar; [2023-09-11]
    Nyckelord :Continuous Assessment System; CAS; perceptions; experiences; practices; challenges; implementation;

    Sammanfattning : Aim: The objective of my study was to explore the EFL teachers’ perceptions and experiences of using CAS in Nepalese public schools. It was further aimed to explore their current practice of CAS and the potential challenges they have faced in implementing CAS in language teaching. LÄS MER

  4. 4. Ett designförslag för en undervisningsplanering på IDA

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Lotta Norlander; [2023]
    Nyckelord :user experience; interaction design; design process; user interviews; SUS; användarupplevelse; interaktionsdesign; designprocess; användarintervjuer; SUS;

    Sammanfattning : The aim of the project was to create a design proposal for the teaching plan at the institution for computer science at Linköpings Universitet. A good teaching plan can be of great help for teachers when having to plan their time and their teaching. The current teaching plan has been criticized by its users to not be useful. LÄS MER

  5. 5. Interprofessionellt samarbete – viktigt för elever i behov av särskilt stöd i matematik som växlar mellan olika undervisningssituationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jörgen Klippmark; Malin Simonsson; [2023]
    Nyckelord :collaboration teachers; learning difficulties; matematik; math anxiety; math difficulties; perspektiv; samarbete; shared teaching; speciallärare;

    Sammanfattning : Elever som hamnar i matematiksvårigheter ska, utöver ledning och stimulans, genom extra anpassningar och/eller särskilt stöd få det stöd som krävs för att de ska kunna nå utbildningens mål. Elever erbjuds i en del fall, utöver stöd från ämneslärare i helklass, särskilt stöd av speciallärare, specialpedagoger eller lärare med specialpedagogisk kompetens. LÄS MER