Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Object categorisation in French-Swedish early simultaneous bilinguals. : ARE GENDER EFFECTS MODULATED BY GRAMMAR OR CULTURE?

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för tvåspråkighetsforskning

    Författare :Marie Fournier; [2022]
    Nyckelord :Linguistic relativity; Grammatical gender; French; Swedish; Cultural gender effect;

    Sammanfattning : If most scholars tend to agree that the native language of a speaker does influence the way they will understand the reality around them, the question becomes ambiguous when it comes to bilingual speakers’ cognition. How is their reality affected by the combination of their languages? This study aimed at exploring this question under the angle of grammatical gender. LÄS MER

  2. 2. Object categorisation in French-Swedish early bilinguals : Are gender effects modulated by grammar or culture?

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för tvåspråkighetsforskning

    Författare :Marie Fournier; [2022]
    Nyckelord :Linguistic relativity; Grammatical gender; French; Swedish; Cultural gender effect;

    Sammanfattning : If most scholars tend to agree that the native language of a speaker does influence the way they will understand the reality around them, the question becomes ambiguous when it comes to bilingual speakers’ cognition. How is their reality affected by the combination of their languages? This study aimed at exploring this question under the angle of grammatical gender. LÄS MER

  3. 3. Are you okey? : En essä om simultan flerspråkighet ur elevens och lärarens perspektiv på fritidshem och skola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sofia Grimm; [2017]
    Nyckelord :simultaneous multilingualism; simultaneous bilingualism; multilingualism; recreation center; language philosophy; bilingual; monolingual standard; linguistic research; school; Ludwig Wittgenstein; Simultan flerspråkighet; simultan tvåspråkighet; flerspråkighet; fritidshem; tvåspråkighet; språkfilosofi; enspråkig norm; skola; språkforskning; Ludwig Wittgenstein;

    Sammanfattning : Ämnet för denna vetenskapliga essän är simultan flerspråkighet, det vill säga individer som växer upp med två eller fler modersmål från födseln. Essän har sin utgångspunkt i en berättelse. Berättelsen gestaltar en svår situation från mitt arbete som fritidshemslärare där ett pedagogiskt dilemma uppstår. LÄS MER

  4. 4. Motivational strategies in Chinese mother tongue teaching for simultaneous bilinguals

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mian Wang; [2016]
    Nyckelord :bilingualism; Chinese; mother tongue; motivation; motivational strategy; simultaneous bilingual;

    Sammanfattning : Given the perception that it lacks differentiated study for distinct linguistic varieties under the general discussion of mother tongue tuition, this study is devoted to the Chinese mother tongue education in Sweden. It aims to better understand the motivational issues in the Chinese mother tongue learning for Swedish-Chinese simultaneous bilinguals from the teachers’ perspective. LÄS MER

  5. 5. Bimodal tvåspråkighet hos elever med hörselnedsättning : En multimodal samtalsanalytisk studie av klassrumsinteraktion i två hörselklasser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Svenska/Nordiska språk

    Författare :Sofia Rydén; [2015]
    Nyckelord :Code-blending; bimodalism; hearing loss; code-switching; multimodal conversation analysis; Kodblandning; bimodalism; hörselnedsättning; kodväxling; multimodal samtalsanalys;

    Sammanfattning : Bimodal tvåspråkighet hos personer med hörselnedsättning är ett forskningsområde med begränsad omfattning. Denna studie syftar till att belysa hur bimodal tvåspråkighet kan fungera i en klass för hörselskadade elever, så kallad hörselklass. LÄS MER