Sökning: "skillnader ledarskap kvinnor och män"
Visar resultat 6 - 10 av 66 uppsatser innehållade orden skillnader ledarskap kvinnor och män.
6. Employer Branding : Hur kan företag eller organisationer utforma sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för de anställda?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I dagens samhälle är det de mest attraktiva företagen som det går bäst för i bemärkelsen att de har flest personer som söker sig till organisationen samt att de lättare behåller sin personal. Denna studie vill ta reda på hur företag kan stärka sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för medarbetare. LÄS MER
7. Motordrivet Ledarskap : Skillnader mellan manligt och kvinnligt ledarskap i fordonsbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Leadership is important when it comes to well-being and development of organizations. The leader has the opportunity to influence the employees to reach their full potential and thereby develop the entirety of the organization. LÄS MER
8. Ledares egenskaper för ett framgångsrikt resultat : En studie om män och kvinnor i ledarroller
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den ökande jämställdheten i samhället har medfört förändringar i ledande positioner. Detta har skapat en osäkerhet inför ett främmande ledarskap där manligt ledarskap tidigare varit norm. Frågan har därför väckts om vilka skillnader som finns mellan manliga och kvinnliga ledare samt hur dessa grupper ställs mot varandra. LÄS MER
9. Män är från Mars och kvinnor frånVenus, eller? – en multimodal kritisk diskursanalys om likheter och skillnader i reklamfilmer riktademot män respektive kvinnor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen innefattar en analys av reklamfilmer från företagen Garnier, Head and Shouldersoch Philips. En reklamfilm från varje företag analyseras genom att studera vilka retoriskamoment och semiotiska resurser som används för att göra en jämförelse möjlig. LÄS MER
10. Transformativt ledarskap & grupprestation : Medierande effekt av tillit till arbetsgruppen
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Med bakgrund mot tvetydigheter i tidigare forskning, syftade studien ta reda på om tillit till arbetsgruppen medierade relationen mellan transformativt ledarskap och grupprestation. Därtill undersöktes könsrelaterade skillnader avseende huruvida medarbetarna upplevde sin ledare som transformativ. LÄS MER