Sökning: "skillnader marknadsföring utomlands"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden skillnader marknadsföring utomlands.
1. Inhemskt producerad, globalt distribuerad, målgrupp negligerad?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka kulturell påverkan av kreativa inslag i standardiserad reklam. Med studien vill författarna bidra marknadsföringsbyråer med en utökad förståelse för hur den kultur som är associerad med landet inom vilken byrån agerar kan ha en omedveten påverkan på produktionen av reklamfilm. LÄS MER
2. Intern marknadsföring och dess påverkan på fullsortimentsbankers uppfattade konkurrensfördelar : - En fallstudie av Svenska Handelsbanken och Nordea
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Författarna finner att dagens teori saknar tydliga riktlinjer för hur praktiker i den svenska banksektorn bör använda sig av intern marknadsföring. Bristen av en klar definition av begreppet medför svårigheter att applicera teorin på strategiarbetet och använda de verktyg som finns att tillgå i befintlig forskning. LÄS MER
3. En jämförande rapport inom varumärkesbyggande mellan Bogesunds väveri och Väveriet Uddebo
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Bakgrund: Väveribranschen i Sverige minskade avsevärt efter 1970-talet och idag finns endastett fåtal väverier kvar, majoriteten av dem har valt att lägga sin produktion utomlands.Bogesunds Väveri AB och Väveriet Uddebo AB är två av dem som fortfarande har kvar allsin produktion i Sverige. LÄS MER
4. Sol och stränder eller bra bibliotek? : En studie över vilka faktorer som påverkar utlandsstudenters val av destination och lärosäte
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning Akademi: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, Mälardalens högskola. Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 hp. Datum: 2009-05-18 Författare: Lisa Kristin Halling och Charlotta Jokinen. Handledare: Lars Albert. LÄS MER
5. Kulturella skillnader mellan hemsidor och deras inverkan på internationell marknadsföring
Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : Kubera Production som har sitt kontor i Skellefteå är en strategisk kommunikationsbyrå som interesserar sig för hur kulturella skillnader mellan hemsidor kan analyseras och dokumenteras. Inledningsvis presenteras de två frågorna som ligger bakom den här rapporten. LÄS MER