Sökning: "små företag marknadsföring marknadskommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden små företag marknadsföring marknadskommunikation.

  1. 6. Etablering genom icke-traditionell marknadsföring : En studie av Goohs etablering på marknaden för färdigmat

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Ryde; Susanne Erbe; [2012]
    Nyckelord :4 P; distribution; word of mouth; viral marketing; buzz marketing;

    Sammanfattning : Problemformulering: Små företag kan ha svårt att slå sig in på en marknad på grund av en begränsad marknadsföringsbudget och konkurrens från andra aktörer. Dessa företag måste därför i många fall använda andra mindre kostsamma metoder än traditionell marknadsföring för att etablera sig på en marknad. LÄS MER

  2. 7. Marknadskommunikation: -En jämförande studie mellan teori och praktik med fokus på det mindre företaget

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Viktor Olsson; [2009]
    Nyckelord :marknadsföring; kommunikation; identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Kandidatuppsats inom Service Management Titel: Marknadskommunikation: En kvalitativ undersökning av marknadskommunikation för det mindre detaljhandelsföretaget. Författare: Patrik Bengtsson, Viktor Olsson och Jakob Redlund Termin och år: VT09 Kursansvarig institution: Institutionen för Service Management, Helsingborg Handledare: Jesper Falkheimer och Charlotte Simonsson Nyckelord: Profil, image, identitet, marknadsföring, detaljhandel, hemsida och kommunikation. LÄS MER

  3. 8. Kommunen med potential : En studie av Svenljunga

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Kristian Brink; Carl Andersson; [2008]
    Nyckelord :storytelling; kommunikation; budskap;

    Sammanfattning : Kommunikationsteorin bygger på att det finns en sändare, budskap, mottagare och brus. Det är sändaren som vill förmedla ett budskap åt mottagaren och bruset är de olika störningar som finns runt omkring. LÄS MER

  4. 9. Below-the-line : En fallstudie av små företags tillämpning av marknadskommunikation med fokus på below-the-line metoder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Olga Nikrasova; Haider Abdo; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; marknadskommunikation; below-the-line metoder; PR; reklam;

    Sammanfattning : This study aims to research how small companies that operate on the Swedish home electronic-market utilize marketing communications to communicate their message. The focus of this study has been to research these companies use of below-the-line activities in their marketing communications. LÄS MER

  5. 10. Svensk möbeldesign - att med små medel kommunicera med en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Arenbjörk; Torbjörn Eriksson; [2006]
    Nyckelord :marknadskommunikation; marknadsföring; små resurser; design;

    Sammanfattning : Svenska möbeldesignföretag har svårt att överleva i konkurrens med liknande företag på den mättade svenska marknaden. Detta gör att de måste se sig om efter nya marknader. LÄS MER