Sökning: "sociala medier kommunikation relationer"

Visar resultat 16 - 20 av 169 uppsatser innehållade orden sociala medier kommunikation relationer.

  1. 16. Föräldrars upplevelse av sjuksköterskors stöd via telefonrådgivning : En kvalitativ studie

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för hälsa, medicin och vård

    Författare :Anna Flodqvist; Ann-Kristine Adrelius; [2022]
    Nyckelord :Communication; nursing care; parents experiences; support; telephone counseling; Föräldrars upplevelser; Kommunikation; Omvårdnad; Stöd; Telefonrådgivning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivningen har en betydande roll för människor att komma i kontakt med sjukvården. Den rådgivning som ges idag har till viss del ersatt fysiska besök. Sjuksköterskans uppgift i telefonrådgivningen är att skapa relationer och kommunicera med personer som söker vård, bedöma vårdbehov och utgöra ett stöd. LÄS MER

  2. 17. Så tycker och känner jag om sociala medier - en kvalitativ studie om unga vuxnas relationer till sociala medier och känslorna som förknippas med olika plattformar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Nemrud Kurt; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; hälsa; nätverk; kommunikation; känslor; unga; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien kretsar kring unga vuxnas relationer till sociala medier ur deras eget perspektiv. Fokus fästs på vilka tankar och känslor som unga vuxna förknippar med särskilda digitala plattformar, såsom Facebook, Instagram, Snapchat och TikTok, i syfte att undersöka hur de själva tycker att de påverkas – antingen positivt eller negativt – av dessa sociala medier. LÄS MER

  3. 18. Strategisk kommunikation inom Region Kronoberg : -  Sociala medier som ett kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Elin Severin; Eriksson Tilda; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; Region Kronoberg; participation; understanding; social media; marketing.; Strategisk kommunikation; Region Kronoberg; delaktighet; förståelse; sociala medier; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Social media has changed the way organizations communicate with its audience and therefore they have also had to change their strategies and how they are using social media in their business. This study contributes with information on how an organization in the Swedish public sector has integrated social media into its strategic communication. LÄS MER

  4. 19. Jag glömde vad jag skrev, kan du upprepa? : En studie om hur Snapchat påverkar kommunikation och relationer hos unga vuxna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Kajsa Svensson; Matilda Blom; [2022]
    Nyckelord :Communication; emojis; relationships; Snapchat; social medias; young adults; Kommunikation; emojis; relationer; Snapchat; sociala medier; unga vuxna;

    Sammanfattning : Kommunikation idag sker både online, offline och kan vara både text- och bildbaserad. Snapchat är gratis mobilapplikation som förenklar snabb kommunikation genom bilder, videor och text. Applikationen är en social medieplattform som främst riktar sig till den yngre generationen och främjar relationsbyggande. LÄS MER

  5. 20. När man talar om podden : en kvalitativ analys av mecenatskap bland podcastfans

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier; Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mikaela Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :parasociala relationer; podcast; mecenatskap; symboliskt kapital; fandom; Social Sciences;

    Sammanfattning : Mecenatskap har varit en förutsättning för kulturutövare under tusentals år. Till följd av det sociala medielandskapets utveckling har mecenatskapets förutsättningar förändrats: onlinebaserade betalplattformar möjliggör en ny form av mecenatskap, grundat i att många olika mecenater donerar mindre summor för att stötta kreatörer ekonomiskt. LÄS MER