Sökning: "sociala relationer medarbetare"

Visar resultat 16 - 20 av 94 uppsatser innehållade orden sociala relationer medarbetare.

  1. 16. Yngre medarbetares upplevelse av arbetsplatsflexibilitet : En studie om arbetsplatsflexibilitetens betydelse för yngre medarbetares engagemang

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Wilma Stridsman; Ellen Woxberg; [2022]
    Nyckelord :Yngre medarbetare; arbetsplatsflexibilitet; engagemang;

    Sammanfattning : Den ökade efterfrågan av flexibla arbetsvillkor har vuxit sig större under de senaste åren i takt med digitaliseringens framfart och som effekt av Covid-19 pandemin. Flexibla arbetsvillkor har visat sig bidra med ökad effektivitet, lönsamhet och en möjlighet att anpassa arbetsdagar utifrån individuella preferenser. LÄS MER

  2. 17. Framtidens arbetsplats : Upplevda långsiktiga effekter på sociala relationer till följd av ett aktivitetsbaserat arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Charlotta Stickler; Clara Nathanson; [2022]
    Nyckelord :Activity-based workplace ABW ; social relations; communication; collaboration;

    Sammanfattning : Dagens arbetsmarknad är i ständig förändring och den aktivitetsbaserade arbetsplatsen (ABW) har ökat i popularitet de senaste åren. ABW kännetecknas av olika arbetszoner som anpassas utifrån arbetsuppgifternas olika krav. LÄS MER

  3. 18. The effect of social relationships on employee retention in a remote working context : A qualitative case study on which Talent Management practices an organisation use to retain talented employees in a remote context

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Julia Svensson; Linn Danielsson Wiksell; [2021]
    Nyckelord :Talent Management; Responsible Talent Management; Inclusive TM; Employee retention; Remote work; Work from home;

    Sammanfattning : Talent Management (TM) is a well-used practice to identify, attract, develop, and retain the most valuable resource in an organisation: talented employees. The concept TM emerged when organisations started to detect increased demands and technological changes in the business market. LÄS MER

  4. 19. Ett förändrat samarbete mellan kollegor : En fallstudie av Maxkompetens Växjökontor och hur distansarbete påverkat deras samarbete under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Filip Persson; Daniel Karlsson; [2021]
    Nyckelord :interpersonal relationships; remote workers; social workplace; interpersonal workforce; communication; Covid-19; Sociala relationer mellan kollegor; psykosocial arbetsmiljö; digitalisering av arbetsmiljön;

    Sammanfattning : Detta är en studie som syftar till att skapa fördjupad förståelse i hur samarbetet mellan medarbetarna på Maxkompetens Växjökontor har förändrats under ett långt distansarbete. Majoriteten av interaktionen mellan medarbetarna har tidigare utgjorts av att träffas fysiskt på kontoret men i samband med Folkhälsomyndighetens rekommendationer om distansarbete har den fysiska interaktionen minskat. LÄS MER

  5. 20. “För utan dem så är vi ingenting och de måste ha det bra” : - En kvalitativ studie om hur äldreomsorgens enhetschefer upplever sitt arbetsmiljöarbete under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sabina Sjöstrand; Teuta Cakaj; [2021]
    Nyckelord :Social work; Psychosocial work environment; Head of Unit; Elderly care; Covid-19; Socialt arbete; Psykosocial arbetsmiljö; Enhetschef; Äldreomsorg; Covid-19;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur enhetschefer inom äldreomsorgen upplever och arbetar för att främja den psykosociala arbetsmiljön hos medarbetarna under en pandemi. Med kvalitativa metoder har studien fördjupat sig i enhetschefernas upplevelser och erfarenheter till att utföra ett hållbart och strukturerat arbetsmiljöarbete och därmed ökat kunskapen om hur enhetschefernas verklighet ser ut och har sett ut under de påfrestningar som Covid-19 har medfört inom äldreomsorgen. LÄS MER