Sökning: "speciallärare mot grav språkstörning"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden speciallärare mot grav språkstörning.

  1. 1. Åt vilket håll behöver vi färdas? Skolledares, speciallärares och specialpedagogers varierade uppfattningar om specialprofessionernas kompetenser och roller

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nadja Ståhl; Malin Öman Dubois; [2020]
    Nyckelord :Organisationsteori; professionsteori; skolledare; speciallärare mot grav språkstörning; specialpedagoger;

    Sammanfattning : Ståhl, Nadja och Öman Dubois, Malin (2020). Åt vilket håll behöver vi färdas? Skolledares, speciallärares och specialpedagogers varierade uppfattningar om specialprofessionernas kompetenser och roller. LÄS MER

  2. 2. Vägar till lärande – för elever med språkstörning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Pernilla Bodestedt; [2019]
    Nyckelord :språkstörning; inkludering; tillgänglig lärmiljö; lärande;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractPernilla, Bodestedt, (2018). Vägen till lärande – för elever med språkstörning. Speciallärarprogrammet med inriktning grav språkstörning, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmöuniversitet, 15 hp. LÄS MER

  3. 3. Speciallärarens roll i förhållande till specialiseringen grav språkstörning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helena Widegren Lantto; [2019]
    Nyckelord :Kunskapskrav; speciallärare; specialpedagogiska perspektiv; språkstörning; yrkesroll;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractWidegren Lantto, Helena (2019). Speciallärarens roll i förhållande till specialiseringen grav språkstörning. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Ordförrådsinterventioner för elever med språkstörning i högstadieåldern – en systematisk litteratur studie

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Paula Wiktorell; [2018]
    Nyckelord :högstadiet; intervention ordförråd; språkstörning; 13-16 år;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractWiktorell, Paula (2018). Ordförrådsinterventioner för elever med språkstörning i högstadieåldern – en systematisk litteraturstudie. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER