Sökning: "spel litteraturstudie"

Visar resultat 31 - 35 av 102 uppsatser innehållade orden spel litteraturstudie.

  1. 31. Gendered Game: Gender and gender imbalance in the gaming industry : How is the gender imbalance created and explained the Swedish Gaming firms?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Maroun Nasr; [2020]
    Nyckelord :Gender diversity; Diversity; Gaming Industry; Swedish Gaming Industry; Könsmångfald; Mångfald; Spelindustri; Svensk spelindustri;

    Sammanfattning : The low levels of gender diversity is an characteristic that is directly associated with the gaming industry. The gaming industry is multi-dollar business with huge influence on technological advancement and possesses a great power and influence over its users. It is in a position to shape how users view the world and how they interact with it. LÄS MER

  2. 32. De digitala verktygens funktion vid elevers skrivande inom svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språket

    Författare :Victoria Wallberg; [2020]
    Nyckelord :Skriva; svenskämnet; skola; digitala verktyg; mobiltelefon; dator;

    Sammanfattning : Statistik och forskning visar att internet och mobiltelefonens närvaro ökar allt mer i samhället och är idag en del av mångas vardag. I och med ökningen fattade Skolverket ett beslut 2016, som tillades i läroplanen 2018, om hur IT-användningen i skolan ska se ut, för att skolan ska kunna möta upp de krav som samhället ställer på barnens digitala kunskaper efter avslutad skolgång. LÄS MER

  3. 33. Tävlingar i matematik : En systematisk litteraturstudie om hur undervisningen och lärandet i matematik påverkas av tävlingar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Andreas Carlsson; Anglert Natan; Eriksson Oscar; [2020]
    Nyckelord :matematik; tävlingsmoment; tävling; spel; matematiklärande; motivation;

    Sammanfattning : Det råder en tudelad debatt om huruvida tävlingsmoment i matematik påverkar elevers lärande och motivation positivt eller negativt. Syftet med studien är att undersöka och sammanställa vad tidigare forskning säger om tävlingsmoment i matematik. LÄS MER

  4. 34. Digitala läromedel, en resurs för lärande? : En litteraturstudie om för- och nackdelar med digitala läromedel i svenskämnet på gymnasiet ur ett elev-, lärar- och klassrumsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Svenska språket

    Författare :Jenny Frank; [2019]
    Nyckelord :Digitala läromedel; gymnasieskolan; svenskämnet; elevperspektiv; lärarperspektiv; klassrumsperspektiv.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är ta reda på vad forskning har kommit fram till om för- och nackdelar med digitala läromedel inom ämnet svenska på gymnasiet framställt ur ett elevperspektiv, lärarperspektiv och klassrumsperspektiv. För att uppnå syftet användes en systematisk litteraturstudie där sökning och sammanställning av litteratur utfördes utifrån förbestämda kriterier. LÄS MER

  5. 35. Spel i matematikundervisningen : effekterna på elevers lärande och vikten av scaffolding

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Myhrén; Louise Palmqvist; [2019]
    Nyckelord :Spel; elevers lärande; matematikundervisning; scaffolding; motivation;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien har varit att granska effekterna av spel på elevers lärande. Dels hur spel som metod påverkar elevers lärande, men också vilken roll scaffolding vid spelande har för lärandet. För att ta fram artiklarna som den här studien baserats på, har en kvalitativ litteraturstudie genomförts. LÄS MER