Sökning: "spel litteraturstudie"

Visar resultat 26 - 30 av 102 uppsatser innehållade orden spel litteraturstudie.

  1. 26. Deepfakes - En risk för samhället?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Eric Wardh; Victor Wirstam; [2021]
    Nyckelord :Deepfakes; AI; shallowfakes; cheapfakes; desinformation; påverkan; sociala medier;

    Sammanfattning : En deepfake kan vara allt från en bild, video eller ljudklipp, manipulerad med hjälp av AI-teknologi. Deepfakes används legitimt i exempelvis spel- och filmindustrin, men det vanligaste användningsområdet för deepfakes är att skapa manipulerade bilder, videor eller ljudklipp för att sprida felaktig information. LÄS MER

  2. 27. Digitalisering - något att räkna med? : En systematisk litteraturstudie om digitala verktyg som stöd i problemlösningsprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Ebba Jeppsson; Sofia Edman; [2020]
    Nyckelord :Artefakter; digitala verktyg; lärande; matematik; matematiska problem; motivation; problemlösningsprocessen; socialt lärande;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie syftar till att kartlägga hur tidigare forskning menar att digitala verktyg kan nyttjas inom matematikundervisning på ett sätt som stödjer elevernas problemlösningsprocess. Studien syftar till att besvara hur digitala verktyg och program kan användas i matematikundervisningen, vilken påverkan de kan ha på det matematiska lärandet och problemlösningsprocessen, hur de gynnar det sociala lärandet samt hur de påverkar elevers motivation och engagemang. LÄS MER

  3. 28. Digitala spel i matematik Digitala spels påverkan på elevers motivation till lärande inom matematikämnet

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Anna Kauppinen; Ebba Johnsson; [2020]
    Nyckelord :Mathematics; digital games; student motivation; Matematik; digitala spel; elevers motivation;

    Sammanfattning : Matematik har ofta stämpeln av att vara ett svårt och tråkigt ämne och därför är det viktigt att undersöka vilka möjligheter det finns att motivera elever till lärande inom matematik. Barn idag har växt upp i ett samhälle där digitaliseringen tidigt är en naturlig del av deras vardag. LÄS MER

  4. 29. Primärprevention i Skåne

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Rand Abdulahad; Lovisa Colbiörnsen; [2020]
    Nyckelord :Hälso- och sjukvård; Kroniska sjukdomar; Preventiv sjukvård; Primärprevention; Möjligheter; Utmaningar; Diffusionsteori; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Hälso- och sjukvården i Skåne står inför en ohållbar kostnadsökningstakt som till stor del beror på att allt fler människor insjuknar i kroniska sjukdomar. Många av dagens kroniska sjukdomar kan kopplas till en ohälsosam livsstil. LÄS MER

  5. 30. Spel i matematikundervisning

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Linus Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Mathematics teaching; Motivation; Primary school student; Game.; Matematikundervisning; Motivation; Grundskoleelever; Spel.;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att sammanställa vad aktuell forskning säger om spels inverkan på grundskoleelevers motivation i matematikundervisningen. Genom en systematisk litteraturstudie sammanställs och analyseras aktuell forskning på området. LÄS MER