Sökning: "spel litteraturstudie"

Visar resultat 36 - 40 av 102 uppsatser innehållade orden spel litteraturstudie.

  1. 36. Spel som utvecklar taluppfattning i matematikundervisningen : Utformningen av digitala spel och brädspel samt undervisningens organisation kring dessa – en litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Caroline Zeijlon; Olivia Winqvist; [2019]
    Nyckelord :Taluppfattning; digitala spel; brädspel; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Denna studie är en litteraturstudie med syftet att analysera och studera vad forskning visar gällande hur digitala spel och brädspel i undervisningen kan bidra till utvecklingen av elevers taluppfattning. Studien undersöker spelens konstruktion och undervisningens organisation kring dessa. LÄS MER

  2. 37. Serious games contributing to competence development on gender equality in organizations

    Master-uppsats, KTH/Produkt- och tjänstedesign

    Författare :Klara Thunström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A serious game is a game which aims at enabling the player to acquire new knowledge and competence, while at the same time being engaged and entertained. Gender equality in organizations is a field with unexplored connections to serious games. LÄS MER

  3. 38. Våld, sexism & rasism : En litteraturstudie om normer i data- och TV-spel och deras påverkan

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Erik Modin; Hanna Nordin; [2019]
    Nyckelord :video games; dataspel; data-spel; tv-spel; spel; digitala spel; sexism; rasism; våld; våldsamma spel; våld i spel; litteraturstudie; metastudie; översiktsanalys; översiktsstudie;

    Sammanfattning : An objective of this study is to investigate what current research states regarding how violent, sexist, and racist norms in video games affects the player over time. Another objective is to investigate in what way the current longitudinal research takes different aspects of game design and the player’s context into consideration. LÄS MER

  4. 39. Evaluation of Mobile Augmented Reality for Indoor Navigation

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Ruben Wijkmark; Alexander Hua; [2019]
    Nyckelord :Augmented reality; mobile augmented reality; indoor navigation; mobile devices; Förstärkt verklighet; mobil förstärkt verklighet; inomhusnavigering; mobila enheter;

    Sammanfattning : In the last three years, several advanced toolkits for developing mobile augmented reality applications have been released. This in combination with the increased computational power of commercially available mobile devices has led to a great surge of attention given to the development of such applications. LÄS MER

  5. 40. Ett spelifierat lärande med koppling till samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emil Gullstrand; Dennis Wollmer; [2019]
    Nyckelord :Gamification; Spelifiering; Motivation; Stimulans;

    Sammanfattning : I denna studie har vi redogjort för vad spelifiering är och hur det går att applicera i en lärandemiljö för att motivera och engagera elever. Vi har tagit avstamp i en rapport från Skolinspektionen som visar på att elever i dagens skola lider av brist på stimulans och stöd. LÄS MER