Sökning: "spelproduktion"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet spelproduktion.

  1. 1. COVID-19 case study: The effects of distance education on the game design practices of students at Uppsala University in 2022

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Diwei Lyu; Kiana Geno Schmoll; [2022]
    Nyckelord :COVID-19; Distance Education; Game Design; Online Game Production; Remote Work; COVID-19; Distansarbete; Distansutbildning; Online Spel-produktion; Speldesign;

    Sammanfattning : As a result of the global pandemic COVID-19, Bachelor’s game design education at Uppsala University was moved to an online space. Multiple literary sources give insights into as to how students were affected by the pandemic, however, little research specifically explaining the connection between game design students and game production in online environments could be found to inform this study. LÄS MER

  2. 2. Tolkning och rendering av L-system med beräknings-shaders

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Arvid Enochsson; [2020]
    Nyckelord :L-system; Lindenmayersystem; beräknings-shaders; vegetation;

    Sammanfattning : I detta arbete utförs en jämförelse av exekveringstid för tolkning och rendering av Lindenmayersystem (L-system), utfört av samma algoritm på CPU’n (eng. central processingunit) och GPU’n (eng. graphics processing unit). LÄS MER

  3. 3. Virtuella karaktärer, verkliga känslor : En studie av skuld och relationer i digitala spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Max Lidbeck; Henrik Bielsten; [2016]
    Nyckelord :digital games; guilt; relationship; transportation theory; game experience; player; digitala spel; skuld; relation; transportation theory; spelupplevelse; spelare;

    Sammanfattning : Det här kandidatarbetet undersöker relationer mellan personer som spelar digitala spel och fiktiva spelkaraktärer och hur de kan påverkas av skuldkänslor. Syftet är att beskriva skuld som känsla och hur man, i ett spelscenario, kan utnyttja hur människor förhåller sig till den för att skapa starkare band mellan den som spelar och en fiktiv karaktär i spelet. LÄS MER

  4. 4. Hantverksutveckling : En deltagande aktionsforskning i det 3D grafiska hantverket

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Simon Eimersson; Michael Tran; [2015]
    Nyckelord :ickedestruktiv; polygon; 3D modell; modulär; konceptbilder; konceptgrafiker; aktionsforskning; hantverk; grafik; 3D;

    Sammanfattning : Det här kandidatarbetet undersöker en grafikers arbete i en mindre produktion. Målet är att ge en bättre förståelse inom det grafiska hantverket. För att undersöka problemområdet väljer vi att tillämpa deltagande aktionsforskning och sätta den i en kontext till en spelproduktion. LÄS MER

  5. 5. Visuellt berättande i spelmiljöer

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Simon Rynningsjö; Tim Wahlström; [2014]
    Nyckelord :Narrativ; environmental storytelling; digitala spel; cause and effect; law of closure; affordance; telegraphing; indexical storytelling;

    Sammanfattning : Abstrakt I den här uppsatsen undersöks hur ett narrativ kan drivas inom digitala spel enbart med hjälp av spelmiljön. Syftet är att få förståelse för vad miljöberättande behärskar som en självständig form av berättande och vad författarna kan göra för att uppnå detta mål. LÄS MER