Sökning: "sportsliga mål"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden sportsliga mål.
1. I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang : En kvalitativ studie om European Silver League i staden Lund
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Abstrakt Titel: I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang. -En kvalitativ studie om European Silver League i Lund Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Alexandra Lazic och Rebecka Lazic Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 28.04. LÄS MER
2. Fotbollsklubbar i en kommersialiserad värld : En kvalitativ studie om hur semi-kommersiella elitfotbollsklubbar bedrivs sportsligt och ekonomiskt
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Allt fler fotbollsklubbar har börjat genomgå en professionaliseringsprocess, där dessa i större utsträckning börjar efterlikna vanliga företag. Detta har resulterat i ett ökat fokus på kommersialisering, och en ökad betydelse av ekonomi inom fotbollsklubbar. LÄS MER
3. Bortom mål och prestation : En kvalitativ studie som syftar till att studera hur Helsingborgs IF:s (HIF) Corporate SocialResponsibility arbete kan användas som medel till att attrahera och bibehålla sponsorer ikontrast till deras sportsliga framgångar.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : This paper examines the relationship between Corporate Social Responsibility (CSR) effortsand sporting success in attracting and retaining sponsors with a focus on the Swedish footballclub Helsingborgs IF (HIF). In 2022, Helsingborgs IF was relegated from Allsvenskan(swedish top-flight football) to Superettan (swedish second tier league) and faces a newexternal situation in relation to competition, attractiveness and commercial development inthe coming season (2023). LÄS MER
4. Olika vägar till lyckade marknadsavdelningar : En kvalitativ studie av SHL-klubbarna VäxjöLakers, Rögle BK och Örebro HK
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Företagsintäkter och långvariga relationer är idag en viktig del för elitföreningar inom svensk ishockey. Svenska ishockeyföreningar ligger i framkant med hur det kommersiella arbetet hanteras och dess vikt av att ständigt stärka och utveckla sina varumärke. LÄS MER
5. Tränarens profil och reaktion på aktiepriset : En eventstudie på börsnoterade fotbollsklubbar i Europa
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Fotbollsindustrin är något som ständigt växer och där inkomsten för fotbollsklubbarna ökar genom olika sponsoravtal och tv-rättigheter. Därmed ökar även pressen på att fotbollsklubbarna ska nå sportsliga framgångar och öka de finansiella intäkterna för framtida investeringar. LÄS MER