Sökning: "stamkunder"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet stamkunder.

  1. 1. ”Osynliga regler på bensinstation” : En studie om applicering av regel kan skapa ordning genom rumsliga element vid vägledning och att förändra människor beteende för illegal parkering på en bensinstation.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Bosco Trinh; [2022]
    Nyckelord :Information design; spatial design; legibility; wayshowing; human behavioral; Informationsdesign; rumslig gestaltning; ”legibility läsbarhet ”; vägledning; människors beteende;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats handlar om informationsdesign med fokus på rumslig design. Syftet med denna studie handlar om att undersöka och förstå människors beteende när det gäller att välja en parkeringsplats. Detta kan påverka trafikstopp och de orienterings strategier som finns på en bensinstation. LÄS MER

  2. 2. Klimatpositiv? : En kvalitativ studie av Max Hamburgares ekologiska CSR-kommunikation via reklamfilmer och dess påverkan på unga stamkunder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ayda Futsum; Sofia Mattsson; [2020]
    Nyckelord :Max Hamburgare; Corporate Social Responsibility; CSR- communication; Encoding Decoding; Greenwashing.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how Max Burgers construct themselves as an environmentally friendly company through their video advertisements. Additionally the purpose is to investigate how young, loyal customers can perceive Max’s attempt to portray  themselves as an environmentally friendly company, in the fast food industry through their advertisements. LÄS MER

  3. 3. Den förklädde konsumenten - en uppsats om manligt konsumtionsbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lorena Castillo Velasquez; Lisa Hedengran; [2013]
    Nyckelord :stereotyper.; maskulinitet; varumärken; beteende; butik; servicescape; nöjesshopping; konsumtion; män; Cultural Sciences; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att finna faktorer vilka uppmuntrar manlig klädkonsumtion. Vi genomförde en fallstudie där studieobjektet var shoppingintresserade män och arenan en herrklädesbutik. LÄS MER

  4. 4. Kundbemötande : Samspelet mellan butikspersonalens bemötande och kundens förväntningar

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Emma Brodén; Nathalie Ohlsson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att kundens förväntningar på kundbemötandet uppfylls är viktigt, då det påverkar kundens lojalitet samt ger effekter på butikens lönsamhet. Vi ville därför ta reda på hur butikspersonalens bemötande i just klädkedjebutiker kan påverka kundens tillfredsställelse och lojalitet. LÄS MER

  5. 5. ICAs ”Mina varor” : framgångsrik ”one-to-one marketing”?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Frimodig; Johan Nordström; [2008]
    Nyckelord :one to one marketing; ica; mina varor;

    Sammanfattning : ”One-to-one marketing” är en marknadsföringsidé där relationen mellan kund och leverantör står i fokus. Den kunskap om en specifik kund som leverantören får via relationen kan användas för att utforma erbjudanden anpassade för just den kunden. LÄS MER