Sökning: "storytelling modell"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden storytelling modell.

  1. 21. Att ta steget in i Upplevelseekonomin : Upplevelseplan för Öckerö Resort

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jimmy Antonsson; [2010]
    Nyckelord :Experience Economy; Storytelling; Host; Upplevelseekonomi; Storytelling Värdskap;

    Sammanfattning : Upplevelseplan för Öckerö Resort lyder underrubriken på denna uppsats. Öckerö Resort är ett kommande resort nära Göteborg som förhoppningsvis inom kort ska öppna portarna för gästerna. Tanken bakom namnet upplevelseplan ligger i fokuset på upplevelser, därav upplevelseplan och inte marknadsplan eller affärsplan. LÄS MER

  2. 22. Det ligger i människans natur att berätta historier : Hur corporate storytelling på intranätet kan öka personalens tillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Maria Karlsson; Cecilia Lindberg; [2010]
    Nyckelord :Corporate Storytelling; Intern marknadsföring; Kommunikationsföringsverktyg; Shannon Weaver modell; Intranätet; tillfredsställelse;

    Sammanfattning : Titel:                                   Det ligger i människans natur att berätta historier - Hur corporate storytelling på intranätet kan öka personalens tillfredsställelse Författare:                         Maria Karlsson & Cecilia Lindberg Handledare:                      Kent Sahlgren Nivå:                                  Kandidat i marknadsföring, (15 högskolepoäng), Våren 2010 Nyckelord:                         Corporate Storytelling, Intern marknadsföring, Kommunikationsföringsverktyg, Shannon & Weaver modell, Intranätet, tillfredsställelse Fråga:                                Hur kan stora svenska banker använda intern Corporate Storytelling på sitt intranät för att öka personalens tillfredsställelse på arbetsplatsen? Purpose:                            Denna uppsats avser beskriva och förklara hur stora svenska banker i praktiken kan använda intern storytelling som ett verktyg på företagets intranät för att öka personalens tillfredställelse på arbetsplatsen. Method:                            En kvalitativ forskningssats har används på ett fallföretag, Swedbank. LÄS MER

  3. 23. Crossmediadesign : Den unika processen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Informatik

    Författare :Daniel Galfvensjö; Christian Olofsson; [2008]
    Nyckelord :cross media; storytelling; design; designprocess; produktion.;

    Sammanfattning : I denna artikel ämnar vi, genom att studera olika modeller med stöd för olika designsituationer, att skapa en modell som specifikt stöder design av crossmediaproduktioner då en sådan inte existerar i dagsläget. Genom att själva arbeta med en crossmediaproduktion för Non smoking generation fick vi chansen att på nära håll studera designprocessen och kunde på så sätt identifiera dess beståndsdelar och aktörer. LÄS MER

  4. 24. Storytelling och tematisering i varumärkesuppbyggandet : en studie om hur hotell i Sverige kan bygga upp sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Karin Holm; Maria Sundström; Carolina Murberg; [2008]
    Nyckelord :theme; story-telling hotel; theme hotel; experiences; Brand; hotels; story-telling; varumärke; hotell; storytelling; tema; storytellinghotell; temahotell; upplevelse;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan hotellen har ökat på grund av förändringar i samhället, även kundernas behov och önskemål har förändrats. I dagens samhälle blir det allt vanligare att hotell inte enbart kan konkurrera med bra service och pris. Det krävs något extra, något utöver det vanliga för att locka kunder och öka konkurrensfördelarna. LÄS MER

  5. 25. Kommunen med potential : En studie av Svenljunga

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Kristian Brink; Carl Andersson; [2008]
    Nyckelord :storytelling; kommunikation; budskap;

    Sammanfattning : Kommunikationsteorin bygger på att det finns en sändare, budskap, mottagare och brus. Det är sändaren som vill förmedla ett budskap åt mottagaren och bruset är de olika störningar som finns runt omkring. LÄS MER