Sökning: "storytelling modell"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden storytelling modell.

  1. 6. Känner du fjärilar i hagen? : Hur visuella rumsliga element kan signalera ett berättande kring ämnet biologisk mångfald situerat i en botanisk trädgård.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Malin Källström; [2021]
    Nyckelord :spatsial design; communication design; storytelling; spatsial narrative; semioticts; human centered design; biodiversity; agenda 2030; botanical garden; informationsdesign; storytellning; rumslig gestaltning; berättarteknik; semiotik; didaktisk design; kommunikation; utställning; inkluderande design; human centred design;

    Sammanfattning : Goal number 15 in United Nations Sustainable Development goals, is to halt the degradation of the ecosystems and increase the biodiversity (United Nations, 2015). This work explores the possibility of communicating the subject of biodiversity situated in a botanical garden. LÄS MER

  2. 7. McDonalds McDelivery : En jämförelse av kultur mellan reklamfilm och nation i Sverige samt Japan under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Adrian Sjödal; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : År 2020 blev världen utsatt av viruset Covid-19, en pandemi som har påverkat mångas liv, allt från företag till människors vardag. Medan restaurangindustrin har påverkats negativt av den ökande mängden hemmasittande, har matleveransindustrin istället ökat. LÄS MER

  3. 8. Storytellings effekter : på individens upplevda tillhörighet- och samhörighetskänsla.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Ahlander; Magnus Olsson; Matilda Davidsson; [2020]
    Nyckelord :Storytelling; belonging; affinity; group psychology; emotions; FIRO theory; experiments.; Storytelling; tillhörighet; samhörighet; gruppsykologi; känslor; FIRO-teorin; experiment;

    Sammanfattning : Using the communication tool storytelling, in group processes is very popular. Storytelling can be used to motivate group members to collaborate and pursue common goals. Humans have many different needs, but one of the biggest and most important, besides food and water, is the need to belong. LÄS MER

  4. 9. We are all storytellers : Att berätta en historia genom fysisk miljö och grafisk design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Nydelius; Julia Trotzig; [2019]
    Nyckelord :Storytelling; servicelandskap; grafisk design; restaurang; arbetsprocess;

    Sammanfattning : Storytelling is a marketing tool that works as a media where companies can communicate their history, values and message through stories. In order to meet customer demand for involvement and experiences, companies need to satisfy their emotional needs. LÄS MER

  5. 10. Att vara eller att inte vara personlig? : En kvantitativ studie om influencermarknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabella Boström; Josefin Hasselqvist Haglund; [2018]
    Nyckelord :Attitude Toward the Ads; influencermarknadsföring; influencer; storytelling; informativt; emotionellt; rationellt;

    Sammanfattning : Influencermarknadsföring är en ny sorts marknadsföringsstrategi som har förändrat dynamiken i hur företag arbetar idag. Många företag använder sig av mediapersonligheter, så kallade influencers, på sociala medier för att göra reklam för sina produkter. LÄS MER