Sökning: "storytelling modell"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden storytelling modell.

  1. 16. En historias dolda kraft : en fallstudie på Saltå Kvarn om storytelling och varumärkesuppbyggnad i sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sara Andersson; Pernilla Dahlin; Julia Marcopoulos; [2015]
    Nyckelord :storytelling; sociala medier; kommunikation; varumärke; varumärkesuppbyggnad; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : På en marknad där välutvecklad teknik och kunskap inte längre fungerar som ett konkurrensmedel är det svårt för företag att skapa och tillhandahålla en unik produkt. Med ett starkt varumärke kan företag differentiera sig från andra aktörer med liknande produkter. LÄS MER

  2. 17. Digitaliserad Storytelling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Dahlman; Madeleine Hjalmarsson; Lovisa Johansson Mellbin; [2013]
    Nyckelord :Storytelling; Digital media; Brand; Emotionality; IKEA; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Digitaliserad Storytelling – En fallstudie om att bygga IKEAs varumärke genom berättelser Seminariedatum: 2013-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Evelina Dahlman, Madeleine Hjalmarsson och Lovisa Mellbin Handledare: Fil. Dr. LÄS MER

  3. 18. Vägen till beslut : Vad organisationer vill ha vid konferensköp

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Evelina Bertilsson; Linda Johansson; Elin Järnström; [2011]
    Nyckelord :Decision; decision criteria; conference; organizational decision-making process; organizational memory; Beslut; beslutskriterier; konferens; organisatorisk beslutsprocess; organisatoriskt minne;

    Sammanfattning : Inledning:Dagligen möts organisationer av situationer där de måste ta beslut. Frågan är vad som egentligen avgör vilket alternativ organisationen väljer, vilka beslutskriterier används? Ju bättre insikt den säljande organisationen har om den köpande organisationens beslutsprocess och beslutskriterier, desto bättre kan de påverka inköpsbeslutet. LÄS MER

  4. 19. Den avgörande föreställningen : En struktur för transmediaberättandet

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Litteraturvetenskap

    Författare :Mats Sjögren; [2011]
    Nyckelord :transmedia; berättande; media; interaktivitet; crossmedia; storytelling;

    Sammanfattning : En transmediaberättelse kan beskrivas som ett berättande som sker över flera separata tekniska medier, där varje enskilt mediums innehåll kan stå självständigt, men i läsningen tillsammans bildar en större sammanhållen berättelse. De enskilda mediumen kan vara icke-berättande, interaktiva, uppmuntra till medskapande och vara helt valfria både vad gäller ordningen de konsumeras i och att ta del av över huvudtaget. LÄS MER

  5. 20. Jakten på berättelsen : en modell för att testa berättelsers potential tillämpad på valfilmerna vid Riksdagsvalet 2010

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Karl Lindberg; [2011]
    Nyckelord :Political communication; commercial; rhetoric; narrative; storytelling; Politisk kommunikation; reklamfilm; retorik; narrativ; storytelling;

    Sammanfattning : In 2010 Swedish political parties used commercials broadcasted on TV for the first time in order to gain votes in a general election. In connection with the election the parties were criticized for not succeeding to formulate a story to the voters that conveyed how they wanted to change Sweden. LÄS MER