Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Temaarvsturism - Temaparkernas unika differentieringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Simon Hallberg; Malin Ellberg Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Differentiering; temaparker; tematisering; kulturarv; storytelling; nostalgi; temaarvsturism.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Att differentiera sig som företag är viktigt idag för att bestå livskraftig inom den ständigt växande turismbranschen. Fenomenen kulturarv och tematisering används som differentieringsstrategier inom temaparker men begreppen storytelling och nostalgi används också inom temaparker för att skapa konkurrenskraft. LÄS MER

  2. 2. Relationen mellan ledarskap och organisationskultur i krishantering: En empirisk studie av Crisis Response Leadership Matrix

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :David Agius; Andreas Jansson; [2022]
    Nyckelord :Crisis; leadership; leadership competencies; crisis management; organizational culture.;

    Sammanfattning : Syfte: Organisationer är beroende av en ledare i krissituationer, men hur behöver ledarskapet anpassas till den rådande organisationskulturen? Tidigare forskning har presenterat en modell Crisis Response Leadership Matrix (CRLM) för att matcha rätt ledare för given organisationskultur. Syftet med denna studie är att genom empiriska observationer utveckla CRLM modellens spektrum. LÄS MER

  3. 3. Hur slutar berättelsen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fanny Nilsson; Eleonora Bladh; [2022]
    Nyckelord :digital varumärkeskommunikation; storytelling; onlinedejting; extern kommunikation; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tinder is one of the world's leading online dating platforms, and they have become known for its "Swipe right" invention. Bumble has the same founder as Tinder but focuses on challenging the rules of dating and giving women control over online dating. LÄS MER

  4. 4. Classification of Affective Emotion in Musical Themes : How to understand the emotional content of the soundtracks of the movies?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paula Diaz Banet; [2021]
    Nyckelord :Music emotion recognition; Deep learning; Feature extraction; VGGish; Mel-frequency Cepstral Coefficients.; Music emotion recognition; Deep learning; Särdragsextraktion; VGGish; Mel-frequency Cepstral Coefficients;

    Sammanfattning : Music is created by composers to arouse different emotions and feelings in the listener, and in the case of soundtracks, to support the storytelling of scenes. The goal of this project is to seek the best method to evaluate the emotional content of soundtracks. LÄS MER

  5. 5. Säger en bild mer än tusen ord? : -En turismvetenskaplig studie om maktfördelning genom nya marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lotta Wiandt; Pernilla Bredberg; [2021]
    Nyckelord :Place marketing; Marketing; Social media; Place brand; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Co-Creation; Platsmarknadsföring; Marknadsföring; Sociala medier; Varumärke; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Samskapande;

    Sammanfattning : I denna studie har kommunala destination management organization (DMOs) kring Vänern studerats och specifikt hur de implementerar sociala medier i deras marknadsföring. Vi har haft som syfte att studera hur användandet av sociala medier som marknadsföringskanal kan medföra en maktförflyttning och i förlängningen påverka en plats varumärke. LÄS MER