Sökning: "suggestion of communication"
Visar resultat 16 - 20 av 182 uppsatser innehållade orden suggestion of communication.
16. Kommunikationsstrategier vid organisationsförändring : En studie om vilka kommunikationsstrategier ledare använder sig av när de kommunicerar med sina anställda vid organisationsförändringar och i händelse av det motstånd som uppstår.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Kommunikationsstrategier vid organisationsförändring: En studie om vilka kommunikationsstrategier ledare använder sig av när de kommunicerar med sina anställda vid organisationsförändringar och i händelse av det mostånd som uppstår. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
17. Potential of makerspace and digital educational tools for empowering digital competence among students in Croatian primary schools
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : The fourth industrial revolution brought a change in the scope of skills sets required for today's job market. To be part of today's digital society there is a widely recognized need for developing digital competence which requires new and relevant knowledge, skills and attitudes. LÄS MER
18. ”Vem har de pratat med? För mig har de banne mig inte pratat med…” : En kvalitativ intervjustudie om hur invånare i Eskilstuna kommun uppfattar sina möjligheter till delaktighet och inflytande
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Delaktighet och inflytande är två vetenskapligt belagda faktorer som anses kunna främja hälsa. I SCB:s senaste medborgarundersökning uppger cirka åtta av tio invånare i Eskilstuna kommun att möjlighet till inflytande saknas. WHO beskriver främjandet av delaktighet och inflytande som en viktig drivkraft för att uppnå jämlikhet i hälsa. LÄS MER
19. Ledarskap i förändring - vad hände med ledarna under Covid-19 pandemin? : En kvalitativ studie om en Black Swan i fastighetsförvaltningsbranschen ur ett ledarperspektiv.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka kunskapen och förståelsen om fastighetsförvaltningsbranschen under en Black Swan ur ett ledarperspektiv och strävar efter att besvara frågeställningen: vad har förändrats för ledarna inom fastighetsförvaltningsbranschen under Covid-19 pandemin? Metod: Insamlingen av empiri har skett genom semi-strukturerade intervjuer av nio respondenter som är ledare på olika nivåer i de fem organisationer som är representerade i studien. Resultatet från de digitala intervjuerna har transkriberats, kodats och reducerats för att utgöra grunden i formandet av studiens teori utifrån en induktiv ansats. LÄS MER
20. A picture is worth more than a thousand words : A study of how higher education use an authentic photographic language in branding
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Many organizations form a visual language to brand and gain a competitive advantage in a competitive marketplace. The institutions of higher education are no exception. However, the conditions and context of branding in higher education are complex. LÄS MER