Sökning: "sustainability attitudes"

Visar resultat 1 - 5 av 400 uppsatser innehållade orden sustainability attitudes.

  1. 1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  2. 2. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fahad Ayub; Buddika Mantilake; [2024]
    Nyckelord :Purchase Intentions; Consumer Durables; Trust; Loyalty; Price Value; Sri Lanka; Pakistan;

    Sammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER

  3. 3. Consumer’s intentions vs behaviors regarding sustainability: A Study performed in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Arjumand Akbar; Leen Khatib; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The research examines the different factors that affect the consumer's purchase decisions regarding sustainable products, it investigates the factors that cause the gap between their intentions and actual action taken regarding sustainability. In addition, this research delves into the nuanced interplay of individual attitudes, social expectations, and environmental awareness. LÄS MER

  4. 4. "That's Mother Earth, bro." : En multimodal (eko)kritisk diskursanalys av dokumentärserien Down to Earth with Zac Efron

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alice Carlström; Fanny Rydén; [2024]
    Nyckelord :ecocriticism; climate communication; popular culture; utopia; documentary; ekokritik; klimatkommunikation; populärkultur; utopi; dokumentär;

    Sammanfattning : Föreliggande studie ämnade att undersöka om den utopiska dokumentärserien Down to Earth with Zac Efron, vars syfte är att inspirera till engagemang för klimatkrisen, förmedlar motsägelsefulla budskap i form av ojämlika maktförhållanden mellan människa och natur samt mellan människor. Tidigare studier på i huvudsak dystopisk miljöinriktad Hollywoodfilm, samt till viss del dokumentärer, har visat att dominanta förhållanden ofta förekommer. LÄS MER

  5. 5. Inflationary Pressure: Exploring the Impact of Inflation on Gen Z’s Sustainable Consumption

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Erik Jahrl; Betiel Mebrahtom; [2024]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Gen Z; Inflation;

    Sammanfattning : Background: Consumers of Gen Z are facing a reality of high inflation. With their unique characteristics and strong attitudes towards sustainability and environmental concern, this thesis is examining how their sustainable consumption is affected by inflation. LÄS MER