Sökning: "sustainable design strategies"
Visar resultat 21 - 25 av 313 uppsatser innehållade orden sustainable design strategies.
21. Designing for Interconnectedness : Strategies for More-Than-Human Experiences
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : More-than-human design represents a paradigm shift that decentralises the human in relation to the rest of the living world. As part of this movement, scholars call for a new worldview that recognizes the interconnectedness between human and non-human beings. LÄS MER
22. How Visual Framing and Specificity Framing Influence Buying Decisionsin Fashion E-commerce
Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Companies face several challenges when it comes to promoting green consumption and designing effective communication strategies for sustainable products.The framing effect, which refers to the presentation of messages, can significantly influence customer perceptions and purchasing intentions. LÄS MER
23. Återbruk av betongbjälklag från miljonprogrammet : Användningen av gamla bjälklag från lamellhus i nya projekt
M1-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Det blir idag allt viktigare att tänka hållbart, inte minst inom byggbranschen. Klimatmål, ekonomi och resursförbrukning är en del av de faktorer som bidrar till att branschen måste styras mot ett cirkulärt förhållandesätt. LÄS MER
24. Sustainable Lighting Strategies for Nytorps Gärde. A Case Study
Magister-uppsats, KTH/LjusdesignSammanfattning : This paper focuses on exterior lighting strategies for suburban green areas in Stockholm, using the Nytorps gärde case study as an example. The research methodology employed includes a literature review, a survey, quantitative measurements, and expert interviews. LÄS MER
25. Sustainablility message appeals and deception in cleaning products : A study on trust of Emotional vs Rational sustainability appeals
Master-uppsats,Sammanfattning : In an increasingly environmentally conscious world, the creation of sustainable communication and marketing becomes crucial. Generally, young consumers are environmentally conscious and seek sustainable products while remaining wary of greenwashing and deceptive claims. LÄS MER