Sökning: "sweden tourism COMPETITIVE ANALYSIS"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden sweden tourism COMPETITIVE ANALYSIS.
1. The factors that Influence Participation and usage Decisions of Destination Management System (DMS) by regional SMTEs
Master-uppsats, IHH, InformatikSammanfattning : The tourist industry plays an immense role in the socio-economic development of different regions. Destination Management Systems (DMS) are significant in developing e-tourism. DMS integrate data from Small and Medium-Sized Tourism Enterprises (SMTEs) in order for tourists to find information about e.g. LÄS MER
2. Att Gå Över Gränsen - En utredning om nationsöverskridande samarbeten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstract Title: To Cross the Line. An Examination of Cross-Boarder Cooperations Authors: Madeleine Albrektson, Karin Henriksson and Malin Sylvén Tutors: Lena Eskilsson and Ola Thufvesson Keywords: Place marketing, destination cooperation, cross-boarder cooperation, driving forces, advantages, culture, coordination Statement of purpose: Our aim is to gain a deeper understanding of how a cross-boarder cooperation between two destinations can take shape within the tourism area. LÄS MER
3. Participatory forest management in conflict situations : a case study in Swedish Lapland
L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Resource ManagementSammanfattning : During the last decades natural resource management in general and forest management in particular have changed. In the past forests were managed for a single commodity and for the general public, but lately more and more emphasis has been put on the multi-functionality of forests. LÄS MER
4. Den svenska resemarknaden : En jämförelse av konkurrensstrategier på en mogen marknad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats behandlar den svenska resemarknaden och om olika reseföretags tillämpning av konkurrensstrategier kan skapa framgång och hjälpa dem att överleva på en mogen resemarknad. Arbetet bygger på en jämförelse mellan tre reseföretag som distribuerar resor, för att undersöka och analysera olika konkurrensstrategiers verkan på den svenska resemarknaden. LÄS MER