Sökning: "teacher cognition"
Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden teacher cognition.
21. Barns syn på deras tillvaro på fritidshemmet : En kvantitativ studie i hur pojkar och flickor upplever fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : As of today, gender questions in Swedish schools is an emerging paradigm where pedagogues work with different kinds of methods in order to teach kids the importance of equality between the genders. However numerous studies and reports show that there is an asymmetrical balance in how boys and girls get differed based on group identity. LÄS MER
22. Teaching Language with Moving Pictures : Teacher attitudes toward fictional films in EFL classrooms
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Previous research has suggested that teacher attitudes toward film in the classroom (film pedagogy) is influenced by general attitudes to film as well as lessons’ learning objectives. This study presents five Swedish upper-secondary English teachers’ attitudes to film in the classroom, in relation to six specific learning objectives: cultural aspects, reading comprehension, vocabulary knowledge, writing skills, grammar skills and oral skills. LÄS MER
23. Intersectionality, gender identity and ethnicity discrimination in resume evaluations
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : The current thesis aims to identify the presence of discrimination effecting intersectional women, focusing on the intersection of gender identity (cisgender versus transgender) and ethnicity (Swedish versus Arabic) in the recruitment process, in relation to two job positions of kindergarten teacher and kindergarten principal. Additionally, we aim to investigate the social cognition stereotypes regarding warmth and competence associating with that intersection. LÄS MER
24. IT’S AN ART TO SUSTAIN YOUR BODY IN SCHOOL Learning about your body moving in classroom practice
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Purpose: The study is about learning body movements in classroom praxis. The aim is to analyse the so-called ”micro-movements” in a classroom practise, by how pupils use and acquire body, bodily movement, positions and positioning in the classroom. LÄS MER
25. Perspectives and Practices Regarding Written Corrective Feedback in Swedish Context : A Case Study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Denna studie undersökte uppfattningar om praktiker när det gäller skriftliga återkopplingsmetoder för två lärare i engelska på ett svensk gymnasium. Projektet som utformades som en fallstudie undersökte också de kontextuella faktorerna som påverkar lärarnas kunskaper, övertygelser och skriftliga återkopplingsmetoder genom att samla in data med hjälp av Think-Aloud protokoll sessioner, halvstrukturerade intervjuer och analys av kommenterade studenttexter. LÄS MER