Sökning: "film in classroom"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden film in classroom.

  1. 1. L’utilisation du film et du clip vidéo dans l’enseignement du FLE

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Fanny Karlsen; [2024]
    Nyckelord :FLE Français langue étranger ; Film; Clip vidéo; Média audiovisuel; Apprentissage;

    Sammanfattning : This study explores the incorporation of film and other audiovisual media in the instruction of French as a foreign language. The primary focus is on understanding the diverse approaches adopted by two teachers in the southern region of Sweden. LÄS MER

  2. 2. Bortom läroböckerna: Förstärkning av historieundervisningen genom film : En översikt av forskning om film i historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Elin A. Malinsdotter; Caroline Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Source criticism; documentaries; featured film; film; historical concioussnes; historical empathy; history education; motivation; engagement; källkritik; dokumentärer; spelfilm; film; historiemedvetande; historisk empati; historieundervisning; motivation; engagemang;

    Sammanfattning : This project is about commercial history use with educational purpose, focused on film and whether it contributes to students' knowledge or can only be seen as an entertaining break in the regular education. This project focused on two types of films, featured films and documentaries. LÄS MER

  3. 3. Det får inte bli för mycket Hollywood : En undersökning om spelfilmens roll i religionskunskapsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Edgar Anders Bisse Ahrent; Jakob Nils Erik Tomelius; [2023]
    Nyckelord :“Burden of religious representation”; facilitate understanding; fiction film; film pedagogy; religious studies; teaching materials; upper secondary; view of life;

    Sammanfattning : This thesis aims to examine students and teachers’ attitudes towards the use of fiction film in religious studies in upper secondary schools in the province of Scania in Sweden. The thesis has a particular focus on the use of film in order to facilitate understanding of different religions and views of life and what students report gaining from viewing film in the classroom. LÄS MER

  4. 4. The effectiveness of using English language film in vocabulary teaching for primary school students especially for those with dyslexia : Effektiviteten av att använda engelskspråkig film i ordförrådsundervisning för lågstadieelever med dyslexi  (Svenska)

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Emily Andersson; [2023]
    Nyckelord :Dyslexia; English as a Second Language; English Language Learners; Films; Reading Difficulties; Vocabulary;

    Sammanfattning : This study investigates the advantages and disadvantages of using English film as an educational tool to increase ESL (English as a Second Language) classroom vocabulary acquisition. In particular what are the effects on English Language Learners (ELL) with dyslexia or reading difficulties, when using films as a tool within English Education. LÄS MER

  5. 5. Vilken stämning vill du skapa med din musik? – En studie om fem musiklärares användande av film- och spelmusik i grundskolans musikundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Albert Linde; Rikard Svensson; [2023]
    Nyckelord :filmmusik; musikpedagogik; musikskapande; spelmusik; undervisningsmetoder; utbildningsvetenskap; educational science; film music; music creation; music education; teaching methods; video game music; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av det centrala innehållet i ämnet musik på grundskolenivå gällande film- och spelmusik genomfördes en intervjustudie. Syftet med studien var att undersöka hur fem verksamma musiklärare i grundskolan använder musik från film och tv-spel i klassrummet för att undervisa om musik som meningsskapande uttrycksform. LÄS MER