Sökning: "Rikard Svensson"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Rikard Svensson.

  1. 1. Vilken stämning vill du skapa med din musik? – En studie om fem musiklärares användande av film- och spelmusik i grundskolans musikundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Albert Linde; Rikard Svensson; [2023]
    Nyckelord :filmmusik; musikpedagogik; musikskapande; spelmusik; undervisningsmetoder; utbildningsvetenskap; educational science; film music; music creation; music education; teaching methods; video game music; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av det centrala innehållet i ämnet musik på grundskolenivå gällande film- och spelmusik genomfördes en intervjustudie. Syftet med studien var att undersöka hur fem verksamma musiklärare i grundskolan använder musik från film och tv-spel i klassrummet för att undervisa om musik som meningsskapande uttrycksform. LÄS MER

  2. 2. Att använda film i konfirmandarbetet : How to use film as an identity and meaning building tool in work with christian confirmation

    Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologi

    Författare :Rikard Svensson; [2021]
    Nyckelord :Konfirmation; Film; Beteendevetenskap; Religion; Praktisk Teologi; Identitet; Thick Viewing; The Heros Journey;

    Sammanfattning : "How to use film as an identity and meaning building tool in work with christian confirmation" exploers a model for working with film in confirmation with the help of Thomas H. Groomes theological educational model Five movements, Tomas Axelssons model for film watching Thick Viewing and Christopher Voglers narrative model The heros journey. LÄS MER

  3. 3. Null Reference Exception : Serious Games som lärverktyg för spelprogrammering.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Rikard Nilsson; Kevin Kinnunen; [2021]
    Nyckelord :Serious Games; Learning; Didactic Design; Programming; Serious Games; Lärande; Didaktisk Design; Programmering;

    Sammanfattning : I denna artikel kommer vi att gå igenom hur man kan gå till väga med att skapa ett spel somhar syftet att lära ut spelprogrammering. Syftet är att undersöka hur lärandet avspelprogrammering hade kunnat förändras och göras mer tillgängligt genom att använda sigav så kallade Serious Games som undervisningsmaterial. LÄS MER

  4. 4. Konceptstudie av mekanisk förinställning i planetväxel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)

    Författare :Marcus Svensson; Tobias Andersson; Rikard Dahlman; [2017]
    Nyckelord :Swepart; planetväxel; koniska kugghjul; beveloida kugghjul; lastfördelning; förinställning; viktreducering; konceptgenerering; konceptstudie; produktutveckling;

    Sammanfattning : Kraven på planetväxlars prestation blir allt högre samtidigt som tillverkningen ska ske snabbare och på ett allt mer effektivt sätt. Vid tillverkning av planet-, sol-och ringhjul så kan inte exakt diameter erhållas, detta samt andra brister leder till ojämn lastfördelning när fler än tre planethjul används. LÄS MER

  5. 5. Aktivitetsarmband : En studie om aktivitetsarmband sett från ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Greger Lindblom; Rikard Svensson; [2017]
    Nyckelord :aktivitetsarmband; integritet; informationssäkerhet; känsliga personuppgifter;

    Sammanfattning : Aktivitetsarmband, bärbara enheter i grunden avsedda för loggande och mätning av fysisk aktivitet, är ett av många exempel på uppkopplade enheter som på kort tid har blivit en del av det vardagliga livet för en betydande andel av det svenska folket. Säkerheten kring dessa produkter varierar kraftigt och något sätt för den enskilda individen att avgöra vilken produkt som är säker att använda finns inte. LÄS MER