Sökning: "teaching fiction"

Visar resultat 21 - 25 av 241 uppsatser innehållade orden teaching fiction.

  1. 21. “Better Does Not Mean Better for Everyone” – Gender Oppression in 20st Century Speculative Fiction : How Aldous Huxley’s Brave New World and Margaret Atwood’s The Handmaid’s Tale Can be Used to Increase Learner Motivation and in Teaching Critical Thinking to Students in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Fanny Berlin; [2023]
    Nyckelord :Bodily Autonomy; Brave New World; Communication; Gendered Oppression; Governed Reproduction; Interaction; Intersectionality; Learner Motivation; Power Relations; Subject Positioning; The Handmaid’s Tale;

    Sammanfattning : This essay analyzes the narrative surrounding women’s right to autonomy in two novels in the Speculative Fiction genre, more specifically the 20th century dystopian novel The Handmaid’s Tale by Margaret Atwood (1985), and the anti-utopian novel Brave New World by Aldous Huxley (1932), while arguing for the pedagogical merit of both works. Matters regarding female independence and gender equality are in consistent flux, and any uprise in feminist movements and female emancipation has most commonly been met with resistance. LÄS MER

  2. 22. Från början till slut : En jämförande intervjustudie om hur svensklärare resonerarom och motiverar litteraturundervisning på studie- och yrkesförberedande gymnasium

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Angelica Westerlund; [2022]
    Nyckelord :skönlitteratur; läsning; studieförberedande gymnasium; yrkesförberedande gymnasium; urval;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and compare the motivations and justificationsof teachers of Swedish concerning the teaching of fiction and other longer texts inSwedish 1 at vocational and college preparatory schools. The study aims to answer thefollowing questions: (1) What are the motivations Swedish teachers have concerning theteaching of fiction, and (2) How do teachers of Swedish justify their selection ofmaterials used to teach fiction and other longer texts in vocational and collegepreparatory upper secondary schools? To investigate what motivates teachers ofSwedish concerning the teaching of fiction and other longer texts, and to investigate howteachers justify their selection of materials for such teachings, semi-structured in-depthinterviews were conducted. LÄS MER

  3. 23. The Dissatisfaction of Utopia in Iain M. Banks's Culture Novels

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Björn Carlsten; [2022]
    Nyckelord :utopia; science-fiction; Iain Banks; the Culture; teaching;

    Sammanfattning : The Culture is a utopian civilization that features in the science-fiction novels of Iain M. Banks that has some claim to be as comprehensively satisfactory and universal in its appeal as possible. LÄS MER

  4. 24. Textens förtrollande värld : En didaktisk studie av Låt den rätte komma in och den lättlästa bearbetade versionen Vampyren i Blackeberg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Frida Hermansson; [2022]
    Nyckelord :Easy-to-read literature; Teaching aid; John Ajvide Lindqvist; Låt den rätte komma in; Vampyren i Blackeberg; Lättläst; Läromedel; John Ajvide Lindqvist; Låt den rätte komma in; Vampyren i Blackeberg;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker relationen mellan lättlästa skönlitterära böcker och originalutgåvor genom en närstudie av John Ajvide Lindqvists Låt den rätte komma in och den lättlästa versionen Vampyren i Blackeberg. Syftet med denna uppsats är att undersöka vad som skiljer sig i handlingen och vilka litterära aspekter som försvinner i en bearbetad lättläst text. LÄS MER

  5. 25. "Man leker men man lär sig samtidigt" : Elevers upplevelser av pedagogiskt drama i SVA-undervisningen på grundläggande nivå inom vuxenutbildningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maria Ågren; [2022]
    Nyckelord :drama in Swedish as a second language; fiction in second language learning; multimodal tools; drama; student perspective; elevperspektiv; drama i svenska som andratyg; pedagogiskt drama; multimodala verktyg skönlitteratur i andraspråkinlärning;

    Sammanfattning : Gruppdynamik, självkänsla, motivation och läslust är några av de grundstenar sompositiva upplevelser av andraspråksinlärning bygger på (Gass & Selinker, 2008)(Löthagen & Staff, 2009). Min intention är att undersöka huruvida pedagogiskt dramaintegrerat i svenska som andraspråksundervisningen, kan användas som verktyg för attuppnå dessa förutsättningar. LÄS MER