Sökning: "teaching suggestions"

Visar resultat 1 - 5 av 176 uppsatser innehållade orden teaching suggestions.

  1. 1. Conducting Digital Humanities Education in the Academic Libraries’ Information Literacy Class : What are the advantages and barriers if Uppsala University Library does it?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Liangyu Liu; [2023]
    Nyckelord :Digital Humanities; Information Literacy; Academic Library; Education;

    Sammanfattning : The emergence of digital humanities has provided humanities scholars with digital methods and tools to deal with digital materials and new possibilities for humanities research. What is more, digital humanities skills and experience help humanities students with their research and strengthen their employment prospects. LÄS MER

  2. 2. Upprepade mönster i matematikböcker : En läromedelsanalys av matematikböcker för år 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Selma Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Early algebra; algebraic thinking; mathematics schoolbooks; repeating pattern; Tidig algebra; algebraiskt tänkande; matematikböcker; upprepade mönster;

    Sammanfattning : Efterfrågan på matematiskt kunnande ökar i samhället. Algebraiskt kunnande gynnar lärandet inom andra delar av matematiken. Algebra innebär att upptäcka matematiska strukturer och kunna generalisera dessa. Mönsterundervisning ses som en säker väg till algebra. LÄS MER

  3. 3. Maskinteknikundervisning - En undersökning av en högskolekurs i hållfasthetslära

    Master-uppsats, KTH/Hållfasthetslära

    Författare :Christian Sorte; [2023]
    Nyckelord :discourse analysis; subject didactics; didactics; Solid Mechanics; diskursanalys; ämnesdidaktik; didaktik; hållfasthetlära;

    Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning av en grundkurs i hållfasthetslära, en kurs som över tid haft en relativt låg genomströmning, och uppdraget avser att förstå kursens kontext samt presentera sammanställningar av problemområden och förbättringsförslag. Först presenteras en förstudie med syfte att förstå kursens kontext och utmaningar. LÄS MER

  4. 4. Vilken stämning vill du skapa med din musik? – En studie om fem musiklärares användande av film- och spelmusik i grundskolans musikundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Albert Linde; Rikard Svensson; [2023]
    Nyckelord :filmmusik; musikpedagogik; musikskapande; spelmusik; undervisningsmetoder; utbildningsvetenskap; educational science; film music; music creation; music education; teaching methods; video game music; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av det centrala innehållet i ämnet musik på grundskolenivå gällande film- och spelmusik genomfördes en intervjustudie. Syftet med studien var att undersöka hur fem verksamma musiklärare i grundskolan använder musik från film och tv-spel i klassrummet för att undervisa om musik som meningsskapande uttrycksform. LÄS MER

  5. 5. Att främja lärande och läsintresse : Svensklärare på gymnasiets och skolbibliotekariers syn på samverkan i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Sofia Johansson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the attitudes and experiences of Swedish teachers and school librarians regarding collaboration to promote students' learning and reading interest. The purpose is also to investigate what perception Swedish teachers have of the school librarian's role and duties. LÄS MER