Sökning: "telia ekonomi"

Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden telia ekonomi.

  1. 6. Agile IT Infrastructure Transformation : A Case Study of a Nordic Incumbent Telco

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :TASMIAH AKHTER; TOBIAS ÅKERLIND; [2018]
    Nyckelord :Agile; Agile methodologies; Scrum; Kanban; SAFe; Project management; IT infrastructure transformation; IT infrastructure; Telecom; Agil; Agila metoder; Scrum; Kanban; SAFe; Projektledning; IT infrastruktur transformation; IT infrastruktur; Telekom;

    Sammanfattning : In a growing digital economy, where demands for network services and competition from various communication-over-the-network service providers intensify, telecommunication companies need to keep up in an ever-changing environment. As there is a need to reduce time-to-market for new network services, agility becomes restrained by having to operate within large legacy IT infrastructure environments. LÄS MER

  2. 7. The impact of culture and demographics on hiring decision : Telia Sonera and Telenor

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Nima Yahyapour; [2015]
    Nyckelord :Job Interview; Culture; Demographics; Recruitment; Decision to hire;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Hantering av brand equity inom telekombranschen : En studie om värdeskapande och synergieffekter hos företag med två varumärken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Robin Karlsson; Jenny Hübinette; [2011]
    Nyckelord :Customer based brand equity; Telecom industrie; Synergistic effect; Value creation; Brand; Consumer surplus; Product brand; Corporate brand; Brand loyalty; Kundbaserat brand equity; Telekombranschen; Synergieffekter; Värdeskapande; Consumer surplus; Produktvärumärke; Företagsvarumärke; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Den svenska telekommarknaden präglas av en oligopolsituation, där de fyra största företagen utgör 97,5 procent av marknaden, och den främsta konkurrensen sker om befintliga kunder. TeliaSonera är marknadens största företag och de saluför de två operatörerna Telia och Halebop, medan Tele2 är det näst största företaget och de saluför operatörerna Tele2 och Comviq. LÄS MER

  4. 9. Exponering i skyltfönster : Hur kan företag kommunicera effektivt med konsumenter via ett skyltfönster?

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Marcus Olsson; Stefan Orbaum Fredriksson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ett skyltfönster är en möjlighet för företag som Telia att marknadsföra sina budskap, produkter och tjänster. En tidigare undersökning har dock visat att det bara är ett fåtal av konsumenterna som faktiskt lägger märke till skyltfönstret i Telia butiken Karlstad. LÄS MER

  5. 10. Det mångkulturella äktenskapet : Internationella fusioner, problematiken då två parter blir till en

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Louise Brolin; Maja Oderstedt; [2010]
    Nyckelord :Mergers; acquisitions; internationalization; culture; organization; Fusioner; förvärv; internationalisering; kultur; organisation;

    Sammanfattning : Background: Thanks to the globalization and the EU the international trade is growing faster than ever and companies are able to change ownership across the borders of the nations. Today one can talk about global marketplace with a deeper integration of the economies of the world. LÄS MER