Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Sociala medier och köpbeslut : en studie inriktad på sociala mediers inflytande på konsumentensköpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Izabelle Pondro; Isabell Olofsson; Donjeta Bibaj; [2020]
    Nyckelord :Buying process; Buying decision; Buying behavior; E-commerce; Social media; Consumers behavior.; Köpprocess; Köpbeslut; Köpbeteende; E-handel; Sociala medier; Konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur sociala medier påverkar svenska konsumenters köpbeslut. Nya tjänster inom sociala medier såsom Facebook, Snapchat och Instagram har fått en ökad popularitet blandmänniskor. En intensiv teknikutveckling har bidragit till att konsumenter genomför sina inköp på en mängd olika sätt. LÄS MER

  2. 2. Köper du så köper jag : Shoppinggrupper på Facebook och dess påverkan på modekonsumtion.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madelene Norlander; Linda Edell Ahlström; [2017]
    Nyckelord :Shopping groups; Facebook; consumption; communication; Shoppinggrupp; Facebook; konsumtion; kommunikation;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna studie har varit att undersöka och analysera hur kommunikationen inom shoppinggrupper på Facebook påverkar kvinnliga medlemmarnas köpbeteende när det gäller modevaror samt i vilken del av köpbeslutsprocessen som kommunikationen i en shoppinggrupp verkar mest effektivt. Detta har vi sökt svar på genom enkätundersökningar samt intervjuer. LÄS MER

  3. 3. A Study on Social Media Networks : Impact of Intrinsic Motivators and Demographic Factors

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :MD Kaiyum Miah; Alokananda Bhattacharjee; [2011]
    Nyckelord :Social media; Intrinsic motivators; Buying behavior; Facebook; online advertising; Youtube; Twitter; Linkedin; Flickr; Motivation;

    Sammanfattning : The advent of social media networks is radically changing the way we communicate, shareand socialize. These networks are also creating impact on consumer behavior. In this study,we tried to analyze the factors working behind the intrinsic motivation of people upon whichthey are interacting in the social networks and formulating their preferences. LÄS MER