Sökning: "till stark"
Visar resultat 1 - 5 av 4399 uppsatser innehållade orden till stark.
1. Svenskt lantbruks bidrag till en ökad vegetabilisk livsmedelsproduktion för global matsäkerhet Vilka perspektiv har svenska lantbrukare?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Denna undersöknings syfte grundas i att den globala problembeskrivningen för matsäkerhet, där klimatförändringar, markexploatering och en växande population kan leda till att den totala tillgången på mat blir mindre än behovet. Nödvändiga åtgärder enligt sammanfattad forskning inom matsäkerhet samt IPCC är en sänkt proportion animalier, till förmån för en ökad proportion vegetabilier i den globala livsmedelskonsumtionen. LÄS MER
2. KVINNAN I CENTRUM. Hur kvinnor som skall genomgå eller har genomgått bröstkirurgi till följd av bröstcancer upplever stöd från hälso- och sjukvårdspersonal
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Bröstcancer är den vanligaste cancerformen som drabbar kvinnor världen över. En vanlig behandling är att genomgå olika typer av bröstkirurgi, såsom mastektomi eller partiell mastektomi tillsammans med andra kompletterande behandlingar. Denna typ av operation kan medföra mycket olika tankar och känslor. LÄS MER
3. “I hela världen finns det ingen polis, som är så stark som hon” : Om Astrid Lindgrens böcker ur ett klass- och genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Denna studie är en analys på två av Astrid Lindgrens verk: Känner du Pippi Långstrump? och Titta, Madicken, det snöar!. Metoden är en text- och dokumentstudie samt en bildanalys och har ett klass- och genusperspektiv som analytiskt tema. LÄS MER
4. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER
5. “Man anpassar sig för att överleva” : En studie om lärande- och anpassningsprocesser hos svenskar med internationella arbetsplatser.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Abstract (sv): Denna uppsats undersöker de lärande- anpassningsprocesser som svenskar genomgår när de etablerar sig på internationella arbetsplatser. Med fokus på svenskar som arbetar i olika länder utgår studien från dessa två forskningsfrågor: Hur beskriver svenskar sina erfarenheter av att etablera sig på en arbetsplats utomlands? Vilka möjligheter och utmaningar identifierar svenskar i dessa sociala lärande- och anpassningsprocesser? Studien besvarar dessa frågor genom en kvalitativ ansats med semistrukturerade intervjuer för att utforska individuella erfarenheter av kulturell och professionell anpassning. LÄS MER