Sökning: "tjänsteproducerande företag"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden tjänsteproducerande företag.
1. Tjänstepension - värdet ökar med kunskap : En fallstudie om en organisations kommunikationsprocess
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : I studien undersöks medarbetarnas syn på den interna kommunikationen om tjänstepension inom ett tjänsteproducerande företag. Utgångspunkten i undersökningen var att genom en enkätundersökning undersöka hur medarbetarnas pensionskunskaper såg ut, hur deras intresse var samt om hur de upplevde att organisationen informerar om tjänstepensionen. LÄS MER
2. Strategier vid kompetensbrist : Hur leverantörer i fordonsindustrin arbetar för att säkra sin kompetens i omställning
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Studien har syftat till att bidra med kunskap om hur leverantörer inom fordonsindustrin arbetar med strategisk kompetensförsörjning för att hantera de pågående omvärldsförändringarna inom fordonsindustrin. Fordonsindustrin genomgår för närvarande en omfattande förändring med teknikutveckling och förändrade förutsättningar, vilket påverkar behovet av kompetens och hur industrin arbetar med sin kompetensförsörjning. LÄS MER
3. Motiverad i mitten : En studie om mellanchefers motivation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker motivation hos mellanchefer då deras inverkan på personal längre ner i organisationen har visat sig ha stor betydelse på deras prestationsförmåga. Att rikta motivationsinsatser mot mellanchefer verkar vara ett effektivt verktyg för att stimulera motivation hos personal på lägre nivåer då mellanchefers motivation har visat sig kunna sprida sig ner genom organisationen. LÄS MER
4. Vikten av relationer för ett högt kundvärde : Inom professionella tjänster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Introduction: Service companies and its offerings on the market are becoming increasingly standardized, which makes it difficult for service providers to distinguish themselves from the amount. In many cases this leads to a price squeeze. LÄS MER
5. Kvalitetsstyrning som ett medel att överträffa kunders förväntningar : En kvalitativ studie om hur svenska hotell kan säkerställa kvalitet och överträffa kunders förväntningar
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Tjänsteindustrin har kommit att bli dominerande på världsmarknaden vilket bidragit till ökad konkurrens för tjänsteproducerande företag. Inom hotellindustrin visar sig detta genom nya aktörer som utmanar traditionella hotell på sätt som inte tidigare varit möjligt. LÄS MER