Sökning: "umeå universitet media och kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden umeå universitet media och kommunikation.

  1. 1. Kvinnans rätt till liv : En multimodal kritisk diskursanalys av aborträtt i RFSU:s externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ida Torbiörnsson; [2023]
    Nyckelord :Abortion; Abortion rights; Multimodal critical discourse analysis; external organization communication; Participation; Abort; Aborträtt; Multimodal kritisk diskursanalys; Organisationskommunikation; Deltagande;

    Sammanfattning : ABSTRACTEnglish translation of the title: The woman’s right to life – A multimodal critical discourse analysis of abortions rights in RFSU: s external communication.  A topic that has sparked more controversy in recent times, is the abortion rights of women. LÄS MER

  2. 2. Trygghet – Vår tids stora frihetsfråga? : En diskursanalys av Moderaternas valmanifest 2022

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linnea Brännström; Maja Stenberg; [2023]
    Nyckelord :trygghet; otrygghet; diskursanalys; kritisk diskursanalys; politik; Moderaterna; valmanifest; val; valrörelse; politisk kommunikation;

    Sammanfattning : Title: "Public safety – The main freedom question of our time? A discourse analysis of the Swedish Moderate Party’s election manifesto 2022" The present study aims to explore the Moderate Party’s (Moderaterna) construction of public safety (trygghet) during the Swedish election campaign 2022. Mainly, the topic of choice is motivated by an interest in how a political party, whose election results were successful, navigated the mediatized politics and approached policy issues particularly important to the voters. LÄS MER

  3. 3. “My next guest needs no introduction” : En multimodal diskursanalys av president Volodymyr Zelenskyjs medverkan i en underhållningsintervju

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Thea Fahlberg; Wilma Hornay; [2023]
    Nyckelord :Volodymyr Zelenskyy; Political communication; the Ukraine conflict; Political Humor; Talksshow; Volodymyr Zelenskyj; Politisk kommunikation; Ukrainakonflikten; Politisk humor; Talkshow;

    Sammanfattning : In recent years politicians have increasingly appeared in various types of entertainment media. For example, the President of the United States Joe Biden appeared on the talkshow The Late Late Show with James Corden. A notable example from 2022 is the Ukrainian President Volodymyr Zelenkyy. LÄS MER

  4. 4. Effektiv kommunikation genom digitala portfolios : Att belysa relevanta kompetenser och erfarenheter för kreativt yrkesverksamma

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Alex Gerne; Noah Kheireddine; [2023]
    Nyckelord :Portfolio;

    Sammanfattning : Portfolios are an essential tool for professionals in various fields for showcasing their skills and accomplishments. This study aims to investigate which key factors make up a successful portfolio with an emphasis on web-based portfolios in the media industry. LÄS MER

  5. 5. Krissituation eller regionens version? : En kvalitativ textanalys av Region Stockholms kommunikation under den så kallade förlossningskrisen 2021 och 2022

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Cornelia Landén; Cornelia Lyxell; [2022]
    Nyckelord :Region Stockholm; maternity care; crisis communication; crisis management; image repair; situational crisis communication;

    Sammanfattning : In the fall of 2021 Swedish news media reported a maternity care crisis in Region Stockholm. Midwives resigned in protest against deficient working conditions and Region Stockholm appointed a special coordinator to solve the situation. LÄS MER