Sökning: "undersökning sociala medier"
Visar resultat 11 - 15 av 498 uppsatser innehållade orden undersökning sociala medier.
11. En undersökning om meditation och tacksamhet : En kvantitativ studie
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : En kvantitativ tvärsnittsstudie i form av en digital enkätundersökning har genomförts med syftet att undersöka en eventuell skillnad i självskattad tacksamhet mellan personer som mediterar och personer som inte mediterar. Tacksamhet kan beskrivas som uppskattning och en känsla av tacksamhet i vardagen, såväl som en tacksam respons på en händelse som uppfattas som välgörande (Bartholomew et al. LÄS MER
12. Kvinnan, Gudinnan och naturen : En ekofeministisk undersökning av uttryckt världsbild på nyhedniska instagramkonton
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Empirisk-praktiska studier av religion och teologiSammanfattning : This is a study about an ecofeminist perspective on contemporary paganism among women on instagram. It takes off along with former studies that have researched feminist and psychological aspects of women's use of mythological figures and feminine god symbols and paganism on instagram. LÄS MER
13. Unga vuxnas källkritiska förhållningssätt till mediefenomenet podcasts : En undersökning om podcasts och dess trovärdighet som informationskälla
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : This article aims towards developing further understanding regarding the relation between the media phenomenon podcasts and source credibility amongst young adults in Sweden. Furthermore, the foundation for this essay is based on the previous and current empiricism regarding both podcasts and source credibility. LÄS MER
14. Gal Pals and Gentlemen of the Bedchamber : En begreppshistorisk undersökning av historiebruket runt queera kungligheter på sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This G-3 essay aimed to study how people on three American left leaning social medias appoint queer identities to historical people and the discourse around this appointment. This was studied through the theoretical lenses of queer theory and the use of history. LÄS MER
15. Can Generative AI Replace Human Communication Professionals? A qualitative study comparing social media content generated by Artificial Intelligence and humans
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Generative AI is a novel phenomenon, now within the hands of the public. The utilisation of AI has already started replacing human employees in many industries and previous research shows that generative AI have great abilities in creative and communicative contexts. LÄS MER