Sökning: "undersökning sociala medier"

Visar resultat 21 - 25 av 498 uppsatser innehållade orden undersökning sociala medier.

  1. 21. Genusperspektiv i grafiska romaner : Semiotisk innehållsanalys av tre grafiska romaner för ungdomar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Amanda Jonusas; Sherin Alabtah; [2023]
    Nyckelord :bildundervisning; grafiska romaner; genusperspektiv; serier;

    Sammanfattning : Grafiska romaner har många dimensioner och kan analyseras på olika sätt. Dessa har ofta utgjort föremål för analyser av - och tolkningar kring - genusperspektivet. LÄS MER

  2. 22. Social media marketing : En fallstudie på Steam Hotel och Sunlight

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Isa Cicoletti; Jessica Wretling; [2023]
    Nyckelord :Social media; marketing; industrial history; hotel; interaction; Sociala medier; marknadsföring; industrihistoria; hotell; interaktion;

    Sammanfattning : In this study two spa-hotels with an industrial history have been studied. The purpose of the study is to examine how industrial cool-hotels use social media marketing to reach out to their customers and what kind of information/advertising is communicated. The study was conducted as a qualitative content analysis with a deductive coding scheme. LÄS MER

  3. 23. Strategier för användandet av sociala medier som kan påverka den enskilda fastighetsmäklarens försäljningsresultat

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Hannah Olsson; Jenny Paulsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Sociala medier; Strategier; Engagemang; Prispåverkan; Försäljningstid; Instagram;

    Sammanfattning : I denna studie sker en undersökning kring betydelsen av fastighetsmäklarens eget engagemang vid digital marknadsföring och användningen av sociala medier. Detta för att få fram vilka strategier som kan användas för att ett försäljningsobjekt marknadsförs på det mest lämpliga sättet för att öka möjligheterna att uppnå högre slutpris och kortare försäljningstid. LÄS MER

  4. 24. Flockbeteende och investeringsbeslut på aktiemarknaden : En studie om småsparare och investeringsbeslut på aktiemarknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Joar Rosengård; Ludvig Georgsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för aktieinvesteringar ökat i takt med att sociala medier har blivit alltmer populärt. Idag är det vanligt att människor kommunicerar i digitala utrymmen för att utbyta, sprida och dela information och åsikter. LÄS MER

  5. 25. Kändisskandaler, makt och ett fenomen som kallas Cancelkultur. : En kvalitativ undersökning om hur yngre vuxna medieanvändare uppfattar och förhåller sig till cancelkultur på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Marcus Gottschalk; Samuel Johansson; [2023]
    Nyckelord :Cancelculture; Cancelkultur; makt; medieanvändare; uppfattning; förhållningssätt;

    Sammanfattning : Cancel culture is a relatively new phenomenon in Sweden that is multifaceted. There is a clear problem that has been highlighted earlier, which is power relations on social media. It shows that different parties possess power in different kinds and when making statements that contradict social norms leads to what is known as cancel culture. LÄS MER