Sökning: "undervisnings utvärdering"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden undervisnings utvärdering.

  1. 1. Tillit, misstro och motstånd : En studie av skolutvecklingsaktörers konstruktioner av skolutvecklingens villkor

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Maria Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :instructional; governance and management; school leader; school development; trust; mistrust; undervisnings-; styrning och ledning; skolledare; skolutveckling; tillit; misstro;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to uncover and problematize how school management and senior teachers perceive governing and management of school development processes from a perspective of trust. The research questions are the following: “Which constructs of trust emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes?” and “Which constructs of possibilities and challenges emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes from a perspective of trust?” The study has a social constructivist design where a framework for evaluation of trust versus mistrust (the Trust/Mistrust matrix: TDM) was used in the analysis. LÄS MER

  2. 2. Högstadieelevers syn på arbetssätt i skolan – ämnesövergripande undervisning i jämförelse med ämnesundervisning

    C-uppsats,

    Författare :Klara Niklasson; Paul Danielsson; [2010]
    Nyckelord :integrerat lärande; intentionellt lärande; konstru;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Syftet med denna undersökning är att studera om och i så fall hur arbetssätten i skolanskiljer sig mellan ämnesövergripande undervisning och ämnesundervisning. Vi studerar hur högstadieeleveruppfattar undervisningen bedriven enligt Lpo 94. LÄS MER

  3. 3. Matematik i förskoleklassen. En totalundersökning där en kommuns samtliga förskoleklasselevers matematiska kunnande kartläggs, i ett formativt syfte.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Marie Fredriksson; [2009-09-24]
    Nyckelord :diagnos; formativ; matematikdidaktik; kunskapskartläggning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att med hjälp av kunskapsdiagnoser i matematik, kartlägga och analysera tal- och antalsuppfattning hos elever i förskoleklass och att diskutera resultaten i ett formativt syfte för ökad måluppfyllelse. Teori: Diamantdiagnoserna som används är uppbyggda i en hierarkisk förkunskapsstruktur och diagnostiserar det matematiska innehåll som visat sig lämpligt för denna typ av diagnosform. LÄS MER

  4. 4. Att arbeta med laborativ matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Torbjörn Widerström; [2003]
    Nyckelord :Mathematics; Matematik; Konkret; laborationer; arbetssätt; attityd; lust; motivation; MATEMATIK;

    Sammanfattning : Arbetet är en studie kring hur elevers attityder, lust och motivation samt resultat påverkas och förändras då man förändrar arbetssättet i matematikundervisningen. Undersökningen utfördes i samband med en praktikperiod i slutet av min lärarutbildning. Klassen i vilken jag utförde studien bestod av 28 elever år 7. LÄS MER