Sökning: "universal design for learning"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden universal design for learning.
11. Tydliggörande pedagogik i grundskolan och gymnasiet ur specialpedagogers perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Studien syftar till att ge ett kunskapsbidrag kring specialpedagogers erfarenheter av tydliggörande pedagogik i grundskola och gymnasium. Vi använde kvalitativ intervjumetod med tematisk analys som metodansats. LÄS MER
12. Exploring the Roles of Parents and Teachers for Intervention for Inclusive Education of Children in Need of Support in Low & Middle Income Countries of the Southern Region of Africa. A Systematic Literature Review from 2011-2020
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILDSammanfattning : Background: In this paper, we examine the role of parents and teachers in inclusive education intervention programmes. Developing countries mostly have inclusive education policies in place, but implementation in many of such nations remain a serious challenge. LÄS MER
13. Universell design för lärande : En aktionsstudie om lärares lärande
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna masteruppsats syftar till att bidra med kunskap om lärares lärande och undersöka deras användning av kulturella redskap i en aktionsstudie. I studien undersöks processen i ett arbetslag där universell design för lärande (UDL) presenteras och diskuteras som en möjlig stödstruktur för undervisningen i form av en aktionsstudie. LÄS MER
14. The impact of Universal Design for Learning in higher education. Experiences of university teachers two or three years after attending a workshop series on UDL
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The purpose with this study is to problematize implementation of the concept of universal design for learning (UDL), (Meyer, Rose & Gordon, 2014) in higher education. The study focuses on what university teachers express regarding their experiences of the concept of UDL two or three years after having taken part of a series of workshops to learn UDL. LÄS MER
15. Skolans relevans för socialt arbete : En fallstudie om skolkonceptet NPF-säkring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : The aim of this study was to examine the protruding school concept NPF-säkring at the public school Källbrinksskolan in Sweden. Pupils with neuropsychiatric disabilities are particularly at risk to not reach the goals of the education and to have high school absence, which can lead to social exclusion later in life. LÄS MER