Sökning: "utvärdering reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden utvärdering reklam.
1. Framtidsspaning för svensk mjölk : Identifiering av nyckelfaktorer för att öka konkurrenskraften i svensk mjölk genom jämförelse av strategier
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : I svensk livsmedelsstrategi som lanserades i juni 2017 skrivs det att konkurrenskraft är en viktig del i utvecklingen av Sveriges animalieproduktion och självförsörjning. Detta ska uppnås genom produktionsökning, expansion på inhemsk och utländsk marknad samt miljömål. Dock har trenderna under de senaste åren varit de motsatta. LÄS MER
2. Utvärdering av fritidshemmet : Fritidspedagogers syn på föräldraenkäter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : I Stockholm stad får föräldrar till barn på fritidshem årligen fylla i en så kallad brukarenkät. Denna består av ett antal påståenden som föräldrarna får ta ställning till. Påståendena har att göra med allt ifrån pedagogik, barnets utveckling, trygghet och säkerhet. LÄS MER
3. Evaluation of autostereoscopic 3Dvideo for short-term exposure : produced using semiautomatic stereo-to-multiview conversion
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Ida Renström Evaluation of autostereoscopic 3D video for short-term exposure, produced using semiautomatic stereo-to-multiview conversion ABSTRACT In this study, I investigate semiautomatic conversion from stereoscopic 3D to autostereoscopic 3D with multiple views. The conversion simplifies the production compared to creating autostereoscopic 3D from scratch. LÄS MER
4. Konstruktion av klädhängare för combitech Ab
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Företaget Combitech AB hade sedan tidigare tittat på att försöka framställa en klädhängare ämnad åt deras konsulter. Den tänkta produkten skall få konsulten att alltid känna samhörighet till Combitech AB då konsulten befinner sig på uppdrag hos kund. LÄS MER
5. Quality perception through advertisements : A study of anti-age moisturizers
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to identify particular features and attributes that communicate quality in printed advertisements in order to further understand consumer perception of these quality features. Background: Nowadays, cultural images of youthfulness are promoted by media and advertising. LÄS MER