Sökning: "utvärdering reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden utvärdering reklam.

  1. 1. Framtidsspaning för svensk mjölk : Identifiering av nyckelfaktorer för att öka konkurrenskraften i svensk mjölk genom jämförelse av strategier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Josefine Andersen; Linus Brink; [2023]
    Nyckelord :Konkurrenskraft; strategi; livsmedelsstrategi; mjölksektor; kartläggning; policy; marknad; svensk mjölkproduktion;

    Sammanfattning : I svensk livsmedelsstrategi som lanserades i juni 2017 skrivs det att konkurrenskraft är en viktig del i utvecklingen av Sveriges animalieproduktion och självförsörjning. Detta ska uppnås genom produktionsökning, expansion på inhemsk och utländsk marknad samt miljömål. Dock har trenderna under de senaste åren varit de motsatta. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av fritidshemmet : Fritidspedagogers syn på föräldraenkäter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Henning Lööf; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I Stockholm stad får föräldrar till barn på fritidshem årligen fylla i en så kallad brukarenkät. Denna består av ett antal påståenden som föräldrarna får ta ställning till. Påståendena har att göra med allt ifrån pedagogik, barnets utveckling, trygghet och säkerhet. LÄS MER

  3. 3. Evaluation of autostereoscopic 3Dvideo for short-term exposure : produced using semiautomatic stereo-to-multiview conversion

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Ida Renström; [2015]
    Nyckelord :Autosterecopic 3D; Autostereoskopisk 3D;

    Sammanfattning : Ida Renström Evaluation of autostereoscopic 3D video for short-term exposure, produced using semiautomatic stereo-to-multiview conversion ABSTRACT In this study, I investigate semiautomatic conversion from stereoscopic 3D to autostereoscopic 3D with multiple views. The conversion simplifies the production compared to creating autostereoscopic 3D from scratch. LÄS MER

  4. 4. Konstruktion av klädhängare för combitech Ab

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Henrik Karlsson; [2011]
    Nyckelord :Design:Produktutveckling:Flygteknik;

    Sammanfattning : Företaget Combitech AB hade sedan tidigare tittat på att försöka framställa en klädhängare ämnad åt deras konsulter. Den tänkta produkten skall få konsulten att alltid känna samhörighet till Combitech AB då konsulten befinner sig på uppdrag hos kund. LÄS MER

  5. 5. Quality perception through advertisements : A study of anti-age moisturizers

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Emelie Erdeljac; Gloria Dezert; Katarzyna Walkowicz; [2011]
    Nyckelord :Quality perception; advertising; consumer perception; printed advertisement; anti-age moisturizer; consumer behaviour; Kvalitetsuppfattning; reklam; konsumenters uppfattning; tryckt reklam; anti-age kräm; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to identify particular features and attributes  that communicate quality in printed advertisements in order to further understand consumer perception of these quality features. Background: Nowadays, cultural images of youthfulness are promoted by media and advertising. LÄS MER