Sökning: "värdeskapande modell"
Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade orden värdeskapande modell.
1. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER
2. Effektivisering av lagerhantering
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : I dagens samhälle med en växande marknadsglobalisering och snabbt föränderlig marknadsmiljö är det viktigt att företag driver sina logistiska processer på ett effektivt sätt för att bemöta kundernas behov, hålla kostnaderna nere och bibehålla en konkurrenskraftig position. Lagrets utformning har stor påverkan på effektiviteten i hanteringen av artiklar och ett välskött lager kan minska leveranstiderna, öka kundnöjdheten och minska kostnaderna. LÄS MER
3. En potentiell modell för kartläggning av väsentlig rapportering för Corporate Sustainability Reporting Directive
Master-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Kraven på företag har ökat gällande redovisning av hållbara aktiviteter. I och med detta ställs högre krav på dagens hållbara företagande, vilket bidrar till att företag kan komma att behöva finna nya strategier för att kartlägga sitt företagande. LÄS MER
4. Co creation strategy: application to the customer relation in a packaging company and real estate agency. : A qualitative study, with the perspective of business to business and business to customer
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This master thesis investigated whether co creation strategy can be effective in a business to business and business to customer and can enhance customer relations challenges. This is to be able to help NykopingHem and EQpack enhance their current customer relations challenges. LÄS MER
5. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER