Sökning: "värdeskapande modell"

Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade orden värdeskapande modell.

  1. 1. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Agnes Andersson; Louise Forsgren; [2023]
    Nyckelord :slow fashion; business models; slow fashion business model; sustainable business models; slow consumption; fashion industry; slow fashion; affärsmodeller; slow fashion-affärsmodellen; hållbara affärsmodeller; långsam konsumtion; modebranschen;

    Sammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER

  2. 2. Effektivisering av lagerhantering

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Niklas Solvang; Sara Wesser; [2023]
    Nyckelord :lean; order picking; warehouse; warehouse design; warehouse management; warehouse location; methods; lean; orderplock; lager; lagerutformning; lagerhantering; lagerplacering; metod;

    Sammanfattning : I dagens samhälle med en växande marknadsglobalisering och snabbt föränderlig marknadsmiljö är det viktigt att företag driver sina logistiska processer på ett effektivt sätt för att bemöta kundernas behov, hålla kostnaderna nere och bibehålla en konkurrenskraftig position. Lagrets utformning har stor påverkan på effektiviteten i hanteringen av artiklar och ett välskött lager kan minska leveranstiderna, öka kundnöjdheten och minska kostnaderna. LÄS MER

  3. 3. En potentiell modell för kartläggning av väsentlig rapportering för Corporate Sustainability Reporting Directive

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Thea Persson; Julia Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainable business models; CSRD; Double materiality principle; Management tools; Sustainability reporting; Value creation; CSRD; Hållbara affärsmodeller; Dubbel väsentlighetsprincip; Ledningsverktyg; Hållbarhetsrapportering; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Kraven på företag har ökat gällande redovisning av hållbara aktiviteter. I och med detta ställs högre krav på dagens hållbara företagande, vilket bidrar till att företag kan komma att behöva finna nya strategier för att kartlägga sitt företagande. LÄS MER

  4. 4. Co creation strategy: application to the customer relation in a packaging company and real estate agency. : A qualitative study, with the perspective of business to business and business to customer

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Samia Dahir Idriss; [2023]
    Nyckelord :customer relationship management; co creation strategy; customer engagement; Value creation; Co creation; Co-production.; kundrelationshantering; samskapande strategi; kundengagemang; värdeskapande; samskapande; samproduktion.;

    Sammanfattning : This master thesis investigated whether co creation strategy can be effective in a business to business and business to customer and can enhance customer relations challenges. This is to be able to help NykopingHem and EQpack enhance their current customer relations challenges. LÄS MER

  5. 5. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER