Sökning: "värdeskapande processer marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden värdeskapande processer marknadsföring.

  1. 1. Business Intelligence : En inblick i relationen mellan tillgänglig data och hur den används inom marknadsföring

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Informatik

    Författare :Jacob Bergvall; [2017]
    Nyckelord :Business Intelligence; BI; data mining; marketing; Market Intelligence; Business Intelligence; BI; data mining; marknadsföring; Market Intelligence;

    Sammanfattning : Oavsett vilken bransch ett företag tillhör finns idag stora möjligheter att samla in data relaterad till företagets kunder, processer, varor och tjänster. Om man har resurser och intresse finns oanade möjligheter att ta tillvara på all data, analysera den och sedan använda den för att vidareutveckla och optimera företaget. LÄS MER

  2. 2. Digitala plattformar – strategisk marknadsföring och värdeskapande processer : En kvalitativ studie om utveckling och tillväxt av SVT recept i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Yrla Persson; [2016]
    Nyckelord :Strategisk marknadsföring;

    Sammanfattning : I hela världen har förändrade konsumtionsmönster och den tekniska utvecklingen lett till omställning för olika medier. Mängden av information har ökat och utbudet har globaliserats. Denna utveckling har därför medfört möjligheter och utmaningar för såväl nya aktörer som mer etablerade medier. LÄS MER

  3. 3. Det blir vad du gör det till : En studie om relationer mellan musikbolag och fans

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emelie Gasslander; Emeli Johansson; Elina Sjöberg; [2015]
    Nyckelord :Music industry; fans; relations; value creation; brand; Musikindustri; fans; relationer; värdeskapande; varumärke;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och analysera hur relationer ser ut mellan musikbolag och fans och hur de olika parterna upplever dem. För att uppfylla detta syfte har vi formulerat två forskningsfrågor: Vad kan fans uppfatta som värdeskapande i en relation med musikbolagen och vilka effekter kan detta få på relationen? Vad karaktäriserar musikbolagens arbete för att skapa och utveckla relationen mellan artist och fans? Uppsatsen är ett resultat av en kvalitativ metod med en induktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Lönsam premiumstrategi? Laddavarumärket med rationella och emotionella värden till den breda massan : En kvalitativ undersökning om hur företag utvecklar en framgångsrik och lönsam premiumstrategi.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erica Karlström; Musser Camilla; [2014]
    Nyckelord :Trends; Brand; Premiumbrand; Market position.; Trender; Varumärken; Premiumvarumärken; Marknadsposition;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen tillhandahåller vi resultatet av en deduktiv och kvalitativ fallsstudie om företagsinterna processer för framgångsrikt varumärkesarbete med fokus på hur identifiera, prioritera, applicera och omsätta effekterna av omvärldstrender till en framgångsrik och lönsam premiumstrategi; genom att beskriva och analysera detta arbete i två premiumföretag (Haglöfs och BMW). Studien avser att göra ett bidrag till teorin om effektivt varumärkesarbete med fokus på premiumstrategi, nämligen premiumstrategins sammanbindande länkar med hänsyn tagen till dess kontextuella förutsättningar   Den teoretiska referensramen utgörs av huvudbegreppen: trender, premiumvarumärken, varumärkesutvidgning samt marknadsposition. LÄS MER

  5. 5. Vilka faktorer är viktiga för att företagens samhällsansvar ska ge långsiktig överlevnad? : En studie av tre svenska modeföretag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Susanna Mårtensson; Johanna Ollevik; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företagens samhällsansvar är ett socialt fenomen, som blivit viktigare allteftersom konkurrensen på marknaden ökat. Detta medför att företagen måste utveckla strategier och förändra affärsidéer för att överleva på den framtida marknaden. LÄS MER