Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Enabling Content Discovery in an IPTV System : Using Data from Online Social Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Hazim Deirmenci; [2017]
    Nyckelord :content discovery; IPTV; recommender system; social recommendation; social filtering; social network; movie recommendation;

    Sammanfattning : Internet Protocol television (IPTV) is a way of delivering television over the Internet, which enables two-way communication between an operator and its users. By using IPTV, users have freedom to choose what content they want to consume and when they want to consume it. LÄS MER

  2. 12. Företagsbloggen som det upprätthållande kommunikationsverktyget : En kvalitativ studie om företagsbloggar som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emir Zahirovic; Ines Imamovic; [2017]
    Nyckelord :Corporate blog; Communication tool; Two-way communication; Relationship marketing; Brand building; Search engine optimization; Differentiation; Public relations; Service industry; Business-to-business; Företagsblogg; Kommunikationsverktyg; Tvåvägskommunikation; Relationsmarknadsföring; Varumärkesbyggande; Sökmotoroptimering; Differentiering; Public relations; Tjänstebranschen; Business-to-business;

    Sammanfattning : Trovärdigheten för traditionella medier har minskat vilket har lett till att det blivit svårare att kommunicera med kunder och lett till en ökad konkurrens bland företag. I takt med utvecklingen av internet och Web 2.0 blev digitala dagböcker populära som kommunikationsverktyg för företag. LÄS MER

  3. 13. Create, maintain and reap the rewards of a social media strategy.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Niklas Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :Social Media; Social Media Strategy; Social; Media; Strategy Creation; Strategy Maintain;

    Sammanfattning : This report analyzes the effects that social media marketing has on companies who choose to invest in a social media strategy. Previous research has looked at separate parts of a social media strategy, but no holistic view of the entire life cycle of a social media strategy has been created. LÄS MER

  4. 14. Elevers syn på relationer och prestationer

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anna Lindahl; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet i uppsatsen är att undersöka vad elever finner för motiv för att engagera och intressera sig i sitt skolarbete, samt vilka relationer som eleverna anser vara betydelsefulla för deras intresse och engagemang i skolarbetet. Studien besvarar följande problemformuleringar; Vad beskriver eleverna som motiv för att intressera sig i skolarbetet? och Hur beskriver elever relationer till läraren som betydelsefulla för att främja intresse och engagemang i skolarbetet? För att uppnå syftet och besvara problemformuleringarna har fem kvalitativa fokusintervjuer genomförts med tio elever i årskurs ett. LÄS MER

  5. 15. Jag leder - alltså kommunicerar jag: : En kvalitativ fallstudie om kommunikativt ledarskap på en multinationell organisation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Michaela Dahlgren; [2017]
    Nyckelord :Kommunikativt ledarskap; organisationskommunikation; ledare; chefer; kommunikation; dialog;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Chefer spenderar större delen av sin arbetstid åt att kommunicera. Kommunikationen mellan chefer och medarbetare är en viktig del av många människors vardag och chefers kommunikation har visat sig kunna påverka både medarbetarnas hälsa och miljön på arbetsplatsen. LÄS MER