Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Mer inspiration än information : En kvalitativ studie kring bilder på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Josefine Mårtensson; Wannisa Andersson; Bojana Milovanovic; [2015]
    Nyckelord :Marketing communication; Visual communication; Content marketing; image interpretation; Emotion; Instagram; Marknadskommunikation; Visuell kommunikation; Innehållsmarknadsföring; Tolkning av bilder; Emotion; Instagram;

    Sammanfattning : Bakgrund: Traditionell marknadskommunikation anses ha gått från att vara en envägskommunikation från företag till konsumenter, till en tvåvägskommunikation där konsumenter kan interagera med företag. Visuell kommunikation är ett verktyg inom markndskommunikation, där ett fokus kan ligga på värdeskapande. LÄS MER

  2. 22. How to communicate environmental efforts for value creation : a case study from a Swedish waste contractor in a B2B setting

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fanny Skoglund; [2015]
    Nyckelord :Corporate identity; CSR; ; Environmental communication; image differentiation;

    Sammanfattning : Stakeholders’ pressure and expectations regarding environmental responsibility have forced companies’ to work with Corporate Social Responsibility (CSR) as an integrated part of their business strategy. Environmental responsibility is therefore valued higher than ever before and must be effectively communicated towards stakeholders’. LÄS MER

  3. 23. Uddevalla kommuns användning av Facebook : en kvalitativ studie om hur kommunen använder Facebook

    M1-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Charlotte Elfman; Elin Olofsson; [2015]
    Nyckelord :Sociala media; Facebook; Uddevalla kommun;

    Sammanfattning : I den här rapporten har vi att undersöka hur Uddevalla kommun använder Facebook. I vår studie har vi tagit del av tidigare forskning som talar om att Facebook leder till många möjligheter för kommer och att Facebook öppnar upp för en tvåvägskommunikation mellan medborgaren och kommunen. LÄS MER

  4. 24. Communicative Democracy: Developing leadership accountability through ICTs : A qualitative case study from the Rwenzori region in western Uganda

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Sarah Daleke; [2014]
    Nyckelord :ICT4D; communication; leadership accountability; democracy; development; ICT4D; kommunikation; ansvarsfullt ledarskap; demokrati; utveckling;

    Sammanfattning : There is a growing interest in the use of Information Communication Technologies (ICTs) for citizen engagement in democracy around the world today, especially in the developing world. Events such as the Arab Spring show the potential ICTs can have on citizen engagement with those in leadership positions. LÄS MER

  5. 25. Företagens närvaro i sociala medier : En studie om hur användare förhåller sig till företagssidor i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hannah Öhrström; Nathalie Molin; [2014]
    Nyckelord :Social media; business pages; businesses constant presence; consumer attitudes; motivation; image; Sociala medier; företagssidor; företags ständiga närvaro; konsumentattityd; motivation; image;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur användare av sociala medier förhåller sig till, och varför de väljer att följa företagssidor i sociala medier, vad de förväntar sig av dem samt hur de upplever företagens ständiga närvaro. Vi har undersökt detta utifrån en kvalitativ ansats och har använt fokusgrupper för att samla in studiens empiriska material. LÄS MER