Sökning: "vad är samtidskonst"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden vad är samtidskonst.

  1. 11. Det ligger nåt i vad vi säger : Om kommunikation och lärande i två små (kultur)organisationer.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Christopher Mair; Charlotta Nordström; [2006]
    Nyckelord :small; organisations; communication; learning; arts; culture; management; KKE; organisationsteori; lärande; konst; kultur; ekonomi; KKE; kommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet lärande i organisationer med avseende på små organisationer. Vårt syfte är: att bidra med en ökad förståelse för hur lärandet påverkas av den interna kommunikationen i små organisationer. LÄS MER

  2. 12. Kulturspridning på konstområdet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Johanna Lilja; [2006]
    Nyckelord :kulturspridning; statlig bidragsfördelning; museibesökarna; konstpedagogik;

    Sammanfattning : Abstract INSTITUTION: Institutionen för pedagogik: Avdelningen för bild, musik och kulturpedagogik ADRESS: Växjö Universitet 351 95 Växjö TELEFON: 0470 – 70 80 00 HANDLEDARE: Margareta Wallin Wictorin TITEL: Kulturspridning på konstområdet Spreading culture within the sphere of art FÖRFATTARE: Johanna Lilja ADRESS: Brunnsgatan 18A 331 33 Värnamo TELEFON: 0370 – 144 88 TYP AV UPPSATS: C- uppsats, 60 poäng VENTILERINGSTERMIN: Ht 2005 I uppsatsen diskuteras svensk kulturpolitik och kulturspridning geografiskt samt socialt utifrån Bourdieus teorier om människans relationer till det kulturella området. Även det konstpedagogiska området behandlas, som här utgår ifrån Anna – Lena Lindbergs teori om konstpedagogens roll. LÄS MER

  3. 13. Samtidskonsten i skolan : Hur? Vad? Varför?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Margaretha Eriksson Abenius; [2006]
    Nyckelord :samtidskonst; bildundervisning; konstundervisning;

    Sammanfattning : Detta arbete handlar om hur samtidskonsten uppmärksammas i skolan. Hur går det till, hur introduceras konstverk och konstnär, vilka frågeställningar arbetar man med? Vad betraktas som samtidskonst? Vad kan samtidskonsten tillföra? Hur fungerar samarbetet med konsthallar och museer? Jag har också velat undersöka hur man förhåller sig till frågorna om kreativitet och reproducerande. LÄS MER

  4. 14. Nutida konstundervisning : Att skapa konstnärliga utövare från alla samhällsgrupper

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetiska ämnen i Lärarutbildningen Umeå

    Författare :Lars Cuzner; [2005]
    Nyckelord :Arts and literature; Estetiska ämnen; nutida konst; mångfald; smygintegration; samtidskonst;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar den nutida konstens potential som undervisningsmaterial. Både för ämnesöverskridande arbete i skolan och för utbildningssatsningar som avser att öka mångfalden inom de kulturella institutionerna. LÄS MER