Sökning: "valuta system"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden valuta system.
1. Practical Analysis of the Giskard Consensus Protoco
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Consensus protocols are the core of modern blockchain systems, such as the Bitcoin, Ethereum, and Algorand networks. Thanks to these protocols, participants in a blockchain network can reach consensus on which blocks to add to a blockchain, to have a consistent chain of blocks in the whole network. LÄS MER
2. Den svenska kronans effekt på utländska fastighetsinvesteringar i Sverige : En kvalitativ studie om valutarisk
Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : Gränsöverskridande fastighetsinvesteringar har blivit allt vanligare sedan andra hälften av 1900-talet. Idag står gränsöverskridande aktörer för en relativt stor del av den årliga transaktionsvolymen i Sverige. Samtidigt har kronan under en längre tid varit svag och fluktuerat kraftigt, inte minst under senare år. LÄS MER
3. Tackling Non-Stationarity in Reinforcement Learning via Latent Representation : An application to Intraday Foreign Exchange Trading
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Reinforcement Learning has applications in various domains, but the typical assumption is of a stationary process. Hence, when this hypothesis does not hold, performance may be sub-optimal. LÄS MER
4. Performance of Digital Currency and Improvements : An analysis of current implementations and the future of digital currency
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Currency has changed a lot, and the introduction of the Internet sped up the evolution of the currency. Digital currency introduced many benefits compared to physical currencies. Ideas such as cryptocurrencies work as an option for other means of payment. LÄS MER
5. Gamification på gymmet: Lärdomar från ett spelifierat gymmedlemskap
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Gamification, användningen av spelelement i icke-spelrelaterade system, har blivit ett vanligt sätt att försöka påverka systemanvändares beteende och motivation, och så även inom gym- och träningsområdet. Många implementeringar av gamification inom dessa kategorier görs dock utan eftertanke eller anpassning till målgrupp och användningsområde. LÄS MER