Sökning: "varför ska jag vinna"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden varför ska jag vinna.

  1. 1. Varför ska vi röra på oss? : Hur undervisning kan utformas för att utveckla elevers förmåga att förstå varför fysisk aktivitet är viktig.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :André Häggström; [2021]
    Nyckelord :Hälsa; fysisk aktivitet; learning study; variationsteorin;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att vinna kunskap om hur elever i årskurs 2 kan utveckla sin förståelse om varför fysisk aktivitet är viktig. Två lektioner planerades, genomfördes och analyserades för att undersöka detta. Undervisningen baserades på variationsteorin. LÄS MER

  2. 2. Varför ska jag skämma ut mig? : En kvalitativ studie om varför högstadieelever väljer att inte delta på idrotten.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Roberth Pethman Estliden; [2021]
    Nyckelord :Absence; motivation; physical activity; physical education; self-esteem.; Frånvaro; fysisk aktivitet; idrott och hälsa; motivation; självkänsla.;

    Sammanfattning : Sammanfattning.Tidigare forskning visar att var femte elev väljer att inte delta på idrottslektionerna.Som lärare i idrott och hälsa ställs man ofta inför elever som väljer att inte aktivt delta på idrottsundervisningen eller att vara frånvarande. LÄS MER

  3. 3. Rörelse i förskolan : En essä skriven för att fördjupa ämneskunnandet och vinna insikt om olika förutsättningar för barns rörelse inomhus

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Emelie Gjersvold; [2015]
    Nyckelord :Motion; preschool; running; wild play; stress; influence; gender patterns; large groups of children; practical knowledge; Rörelse; förskola; spring; vild lek; stress; inflytande; könsmönster; stora barngrupper; praktisk kunskap;

    Sammanfattning : Denna essä tar sin utgångspunkt i två självupplevda händelser som speglar varandra i form av kaosartat spring inomhus och strukturerad rörelseaktivitet utomhus. Händelserna skapar starka motsatta känslor inom mig och jag undrar varför jag anser att det ibland är okej att röra på sig och ibland inte. LÄS MER

  4. 4. Plötsligt händer det! En kvalitativ intervjustudie om ungdomar som återgår till utbildning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Lille-Mor Ördell; [2014-04-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att identifiera faktorer som bidrar till att elever med tidigare skolmisslyckanden återupptar och slutför sina studier. Att kunna identifiera vad det är som krävs av skolan, miljö, samhälle och framför allt av eleverna själva för att denna process ska påbörjas. LÄS MER

  5. 5. Webbaserade kollegor, vad säger ni? : En receptionsstudie kring videolektioner som bildpedagogisk resurs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Julia Therén; [2014]
    Nyckelord :Avkodning; bildpedagogik inkodning; mediereception; retorik; tutorial; videolektion;

    Sammanfattning : Som blivande bildlärare har jag i detta examensarbete intresserat mig för hur jag kan använda mig av den stora resursbank av webbaserade videolektioner som visar bildskapande tekniker. Bildämnet är oerhört brett och komplext när eleverna ska lära sig skapa med olika bildtekniker och material, analysera och vara uppmärksam på sin egen process. LÄS MER