Sökning: "varumärke negativ påverkan"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden varumärke negativ påverkan.

  1. 6. "Kaffet med stor smak. Och ännu större eftersmak” : En studie om hur Arvid Nordquist använder kommunikation i syfte att stärka sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Isa bylund viksten; Isabelle Borg; [2017]
    Nyckelord :Kaffeproduktion; Corporate Social Responsibility; etiskt ansvarstagande; konkurrensfördelar; riskfrågor; hållbarhet; rykte.;

    Sammanfattning : Kaffeproduktion har länge varit något med uttalad negativ påverkan, både socialt och miljömässigt, i de länder där det sker. Trots detta så menar Arvid Nordquist, en av de största aktörerna på den svenska kaffemarknaden, att deras arbete är hållbart och klimatkompenserat. LÄS MER

  2. 7. SOM ATT SOLA SIG PÅ EN DANSBANA - En jämförande studie av offentlig sektors employer branding kopplat till direktörsrekrytering och externt rykte

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Cecilia Eriksson; Moa Mattsson; [2015-11-17]
    Nyckelord :Offentlig sektor; Employer branding; Fallskärmsavtal;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur HR-praktiker i offentlig sektor behandlar den paradox de kan ställas inför, där det å ena sidan innebär att attrahera tjänstemän med höga fallskärmsavtal, vilka är finansierade utav skattepengar. Samtidigt arbetar HR-praktiker å andra sidan för ett attraktivt varumärke mot övriga medborgare, vilket kan påverkas negativt av bevakning från media rörande fallskärmsavtalen. LÄS MER

  3. 8. Ett Färgat Köpbeteende : En studie om färgers påverkan på konsumenters uppfattning av märkning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Martin Myhrman; Robin Uppman; [2015]
    Nyckelord :Color; Blue; Green; Red; Negative labeling; Consumer choice; Genetically modified products; GMO.; Färg; Blå; Grön; Röd; Negativ märkning; Köpbeteende; Genmodifierade livsmedel; GMO GM.;

    Sammanfattning : Titel: Ett Färgat Köpbeteende Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Martin Myhrman & Robin Uppman Handledare: Jonas KågströmDatum: 2015 - 05 Syfte: Bakgrunden till att vi har utfört denna studie är att forskning om färgers påverkan på beslutsfattande inom ämnet marknadsföring är begränsad, tidigare forskning har även pekat på att vidare forskning borde beröra vilka faktorer som skulle kunna påverka konsumenters uppfattning om genmodifierade produkter. Således är vårt syfte:“Syftet med denna uppsats är att undersöka hur färgkodad märkning kan kompensera för den negativa uppfattningen som kan råda kring genmodifierade livsmedel. LÄS MER

  4. 9. Varumärkespåverkan i sociala medier : Hur varumärkescommunities på Facebook påverkar konsumentrelationer och varumärken

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Hampus Blomberg; Christina Wiklund; [2014]
    Nyckelord :Marknadsföring; Varumärke; Konsumentrelationer; Sociala medier; Facebook;

    Sammanfattning : Som den största webbaserade portalen har Facebook blivit en viktig plattform för många företag. Ett enkelt sätt att kommunicera med sina kunder är genom att företaget administrerar sitt egna varumärkescommunity på Facebook. LÄS MER

  5. 10. Lojalitet genom bonusprogram, en framgångsrik strategi? : En studie av servicenäringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Kapetanakis; Johan Eriksson; [2014]
    Nyckelord :customer loyalty; reward programs; customer engagement; repeat purchase; added value; customer behavior; brand; kundlojalitet; lojalitetsprogram; kundens engagemang; återköp; mervärde; kundbeteende; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka värden som på längre sikt har avgörande betydelse för att engagera en kund med avseende på lojalitetsprogram. Metod: I studien användes en kvantitativ metod där en enkät med stängda svarsalternativ skickades ut till ca 30 000 respondenter. LÄS MER