Sökning: "varumärke negativ påverkan"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden varumärke negativ påverkan.

  1. 11. Uppbyggnad av WCR:s miljöledningssystem : Miljödiplomering enligt Göteborgsmodellen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Lisa Hugoh; Charlotte Vikström Karvonen; [2012]
    Nyckelord :Miljödiplomering; miljöledningssystem; miljöutredning;

    Sammanfattning : Idag är miljömedvetandet stort och intresset för företags miljöarbete ökar och anses allt mer viktigt. Ett system där struktur och ordning är första prioritet är därför viktigt i miljöarbetet. Alla handlingar och inköp som fattas av oss människor påverkar miljön både positivt och negativt. LÄS MER

  2. 12. En försäljning säger mer än tusen bilder : Affiliatemarknadsföringens påverkan på varumärken

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Mikael Karlsson; Alejandro Neyra; [2012]
    Nyckelord :Affiliatemarknadsföring; internetmarknadsföring; varumärkesexponering; varumärkesuppbyggnad;

    Sammanfattning : Titel                                    En försäljning säger mer än tusen bilder-  Affiliatemarknadsföringens påverkan på varumärken Författare                          Alejandro Neyra & Mikael Karlsson Handledare                        Dr. Joachim Timlon Kurs                                    Kandidatuppsats, Vårterminen 2012 Syfte: Syftet med denna rapport är att öka kunskapen om hur affiliatemarknadsföring påverkar annonsörernas varumärke. LÄS MER

  3. 13. Employee Branding och Motivation - En fallstudie på Scandic Nord Helsingborg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Igelström; Elena Theodora Hamadi; Oscar Tegedal; [2012]
    Nyckelord :varumärke; employee branding; motivation; ledarskap; motivationsfaktorer i hotellbranschen; normativ kontroll; scandic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Finns det någon poäng med att övertyga gästerna om varumärkets storhet om inte de anställda är med på tåget? Det har påpekats att utan motiverade och nöjda anställda riskerar varumärkets och ledningens löften till gästerna att bli tomma, då det är personalen som ska leverera den utlovade servicen. Vi anser det intressant att undersöka hur företag inom hotellbranschen arbetar med att motivera sin personal, samt vilka faktorer som är avgörande för samspelet mellan employee branding och motivation. LÄS MER

  4. 14. Kluster i dagligvarubranschen : En plats för den hungrige

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Kristoffer Sandberg; Oscar Lekander; [2011]
    Nyckelord :Kluster; Solna Business Park; Dagligvarubranschen;

    Sammanfattning : För närvarande råder en oenighet inom den akademiska världen beträffande begreppet kluster och hur detta skall definieras. Enligt rådande definition kan ett kluster vara såväl globalt, nationellt, regionalt som lokalt. LÄS MER

  5. 15. "Employee branding och motivation - En fallstudie på Scandic Nord Helsingborg".

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Igelström; Elena-Theodora Hamadi; Oscar Tegedal; [2011]
    Nyckelord :varumärke; employee branding; motivationsfaktorer; ledarskap; motivation i hotellbranschen; normativ kontroll; scandic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemformulering: Finns det någon poäng med att övertyga gästerna om varumärkets storhet om inte de anställda är med på tåget? Det har påpekats att utan motiverade och nöjda anställda riskerar varumärkets och ledningens löften till gästerna att bli tomma, då det är personalen som ska leverera den utlovade servicen. Vi anser det intressant att undersöka hur företag inom hotellbranschen arbetar med att motivera sin personal, samt vilka faktorer som är avgörande för samspelet mellan employee branding och motivation. LÄS MER