Sökning: "varumärke negativ påverkan"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden varumärke negativ påverkan.
11. Uppbyggnad av WCR:s miljöledningssystem : Miljödiplomering enligt Göteborgsmodellen
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Idag är miljömedvetandet stort och intresset för företags miljöarbete ökar och anses allt mer viktigt. Ett system där struktur och ordning är första prioritet är därför viktigt i miljöarbetet. Alla handlingar och inköp som fattas av oss människor påverkar miljön både positivt och negativt. LÄS MER
12. En försäljning säger mer än tusen bilder : Affiliatemarknadsföringens påverkan på varumärken
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel En försäljning säger mer än tusen bilder- Affiliatemarknadsföringens påverkan på varumärken Författare Alejandro Neyra & Mikael Karlsson Handledare Dr. Joachim Timlon Kurs Kandidatuppsats, Vårterminen 2012 Syfte: Syftet med denna rapport är att öka kunskapen om hur affiliatemarknadsföring påverkar annonsörernas varumärke. LÄS MER
13. Employee Branding och Motivation - En fallstudie på Scandic Nord Helsingborg
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Finns det någon poäng med att övertyga gästerna om varumärkets storhet om inte de anställda är med på tåget? Det har påpekats att utan motiverade och nöjda anställda riskerar varumärkets och ledningens löften till gästerna att bli tomma, då det är personalen som ska leverera den utlovade servicen. Vi anser det intressant att undersöka hur företag inom hotellbranschen arbetar med att motivera sin personal, samt vilka faktorer som är avgörande för samspelet mellan employee branding och motivation. LÄS MER
14. Kluster i dagligvarubranschen : En plats för den hungrige
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : För närvarande råder en oenighet inom den akademiska världen beträffande begreppet kluster och hur detta skall definieras. Enligt rådande definition kan ett kluster vara såväl globalt, nationellt, regionalt som lokalt. LÄS MER
15. "Employee branding och motivation - En fallstudie på Scandic Nord Helsingborg".
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problemformulering: Finns det någon poäng med att övertyga gästerna om varumärkets storhet om inte de anställda är med på tåget? Det har påpekats att utan motiverade och nöjda anställda riskerar varumärkets och ledningens löften till gästerna att bli tomma, då det är personalen som ska leverera den utlovade servicen. Vi anser det intressant att undersöka hur företag inom hotellbranschen arbetar med att motivera sin personal, samt vilka faktorer som är avgörande för samspelet mellan employee branding och motivation. LÄS MER