Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Green Bonds : A study on the signaling effects of issuing green bonds in the Swedish real estate sector

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsekonomi och finans

    Författare :Sophia Solberg; Wilma Olofsson; [2023]
    Nyckelord :Green bonds; Sustainability; Stock Market Reaction; Signaling Theory; Efficient Market Hypothesis; Real Estate Sector; Gröna Obligationer; Hållbarhet; Marknadsreaktioner; Signaleringsteorin; Effektiv Marknadshypotes; Fastighetssektorn;

    Sammanfattning : Green bonds have rapidly increased in popularity over the past years, and are often seen as afacilitator in achieving the Paris Agreement of limiting global warming to 2°C. The Swedishreal estate sector is one of the most frequent issuers in the Swedish green bond market, as itstands for 49% of the total volume outstanding. LÄS MER

  2. 2. Diskriminering i marknadsföring : En studie om vilken påverkandiskriminering i marknadsföring har på konsumenters attityd, förtroende och lojalitetgentemot ett varumärke

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Blerina Asllani; Sharon Arzaghi; [2021]
    Nyckelord :Discrimination in marketing; attitude; trust and loyalty towards a brand; race skin colour; gender; advertising; Diskriminering i marknadsföring; attityd; förtroende och lojalitet gentemot ett varumärke; ras hudfärg; kön; reklam;

    Sammanfattning : Samtidigt som företag försöker bygga relationer till sina konsumenter sker det ibland misstag i kommunikationen som påverkar konsumenternas uppfattning om varumärket. Detta kan exempelvis ske i form av avsiktlig eller oavsiktlig diskriminering i marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkas idrottsvarumärken av sponsoravtal med spelbolag? : En komparativ studie mellan Linköping HC och Brynäs IF

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Michael Corsini; Charlie Edman; [2019]
    Nyckelord :brand; sponsorship; sports; gambling; Betsson; Bauhaus; Linkoping HC; Brynas IF; SHL; varumärke; sponsring; idrott; spelbolag; Betsson; Bauhaus; Linköping HC; Brynäs IF; SHL;

    Sammanfattning : Today' s Sport organizations faces many challenges; they are to compete not just only on the pitch but also in many other fields. The commercialization of sports has contributed to that these sport organizations has evolved to be more like a regular company rather than just a non-profit sport team. LÄS MER

  4. 4. Handlingar talar starkare än ord : En kvalitativ undersökning om konsumenters attityd och beteende inom Fast Fashion

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Arina Hatami; Sofia Chowdhury; [2019]
    Nyckelord :Fast Fashion; brand; gen-z; brand loyalty; Fast Fashion; varumärke; gen-z; varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka djupare förståelse för Gen-Z konsumenters lojalitet i form av hur deras attityder och beteende skiljer sig mot Fast Fashion handel och hur sambandet mellan dem kan se ut. Vidare syftar denna studie att identifiera konsekvenserna av de olika uppfattningarna i form Word of Mouth. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesbyggnad genom hållbarhetsrapportering : en fallstudie av NCC:s hållbarhetsrapporter mellan 2013–2018

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Rubab Chowdhury; Rasmus Nyqvist; Gustaf Linderoth; [2019]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesbyggnad; hållbarhetsredovisning; hållbarhetsrapporter; legitimitet; identitet;

    Sammanfattning : Varumärket har på senare tid blivit en viktig tillgång i ett företag. Med ett starkt varumärke kan företag särskilja sig från närstående konkurrenter och erhålla ett mervärde för intressenter som kan vara gynnande ur ett företagsekonomiskt perspektiv. LÄS MER