Sökning: "varumärkets värde"

Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade orden varumärkets värde.

  1. 16. Demografiskt perspektiv på Employer Branding : En kvantitativ studie om hur Ålö kan attrahera ingenjörsstudenter med Employer Branding

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Henrik Ingefjord; Björn Lindgren; [2014]
    Nyckelord :Instrumental-symbolic framework; attraction; brand equity; labor market; Instrumentella-symboliska ramverket; attraktion; varumärkets värde; arbetsmarknad;

    Sammanfattning : Engineers are a group of individuals who are attractive when companies are in need for competence in technology. Today it is a shortage of these competences in the labor market. Because of this there has grown a competition among companies when they strive to recruit the best engineers. LÄS MER

  2. 17. Kärnvärde, kundorientering och konsistens? : Repositionering av ett varumärke med kapitalet intakt, med Chevrolet som fallstudie.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Mikael Englund; [2013]
    Nyckelord :Marknadsföring; positionering; repositionering; varumärkeskapital; varumärken;

    Sammanfattning : De klassiska konkurrensmedlen såsom pris eller produktattribut har förbytts till mer immateriella värden för kunden i beslutsprocessen kring ett köp och den klassiska positioneringstanken av ett varumärke har mjukats upp samt berikats med fler dimensioner än blott kategoriledarskap. Mycket tyder på att det är varumärkeskapitalet, med dess värdeskapande egenskaper för såväl konsument som märkesinnehavare, som bidrar med denna svårmätta men betydelsefulla komplettering till klassiska positionerings- och konkurrensstrategier. LÄS MER

  3. 18. Moving 4Ward : En fallstudie ur ett ledningsperspektiv på varumärken och relationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Frida Stenlund; Elin Sällström; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Relationsmarknadsföring är ett perspektiv på företagande som, i motsats till transaktionsmarknadsföring, syftar till att etablera starka relationer mellan de involverade parterna. Perspektivet innebär att samtliga organisatoriska delar betraktas med ett relationstänk, det vill säga att även aktiviteter så som fakturering och back-office procedurer utförs med relationen i fokus. LÄS MER

  4. 19. We Built This City : Värdeskapande i en stadskärna

    Magister-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Catrin Martinsson; Linnéa Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Värde; värdeskapande; samverkan; differentiering;

    Sammanfattning : Inledning: En ökad etablering av externa köpcentrum utanför stadskärnan har lett till att inblandade aktörer i stadskärnan bör sträva efter att tillgodose konsumenternas önskemål och behov för att öka sin attraktionskraft. För att värde för konsumenten ska uppstå bör dock aktörerna veta vad konsumenter och besökare värdesätter i stadskärnan. LÄS MER

  5. 20. Att ingå franchiseavtal : hur värderas varumärket?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Eliane Fadel; Anna Svärd; [2013]
    Nyckelord :Franchisetagare; motiv; Franchiseavtal; Varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Franchise som företagsform växer sig allt större och varumärkeskonceptet blir allt viktigare för möjlighet till expansion. Individer som drömmer om att driva eget företag, men i trygghet under ett gemensamt varumärke, är potentiella franchisetagare. LÄS MER