Sökning: "ving apollo"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden ving apollo.

  1. 1. Att låta samvetet ta semester : En semiotisk innehållsanalys av resereklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Linnea Connysson; Anton Rockström; [2022]
    Nyckelord :Semiotik; myter; Barthes; turism; resebolag;

    Sammanfattning : What this study aimed to find out was mainly which contemporary myths and values areembodied in commercials where travel companies are the sender. We also intended toinvestigate how trips abroad are portrayed in these commercials. LÄS MER

  2. 2. "En av de stora drakarna" : En netnografisk studie om kundlojalitet hos researrangörer på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Fredrika Hallberg; Jacob Palm; Shan Mrridol Waliullah; [2020]
    Nyckelord :Tour operators; followers; customer loyalty; e-loyalty; Facebook; social platforms; Researrangörer; följare; kundlojalitet; e-lojalitet; Facebook; sociala kanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka följares attityder mot Ving, TUI och Apollos inlägg på Facebook och hur de tolkas utifrån kundlojalitet och e-lojalitet. Det undersöks även hur researrangörer uttrycker lojalitet via deras facebooksida. LÄS MER

  3. 3. Switching Costs within the Travel Industry : The Impact on Brand Loyalty

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Caroline Martinsson; Daniela Nilsson; [2020]
    Nyckelord :business administration; loyalty; brand; branding; switching costs; travel; brand loyalty; customer satisfaction; brand trust;

    Sammanfattning : The travel industry is a fast-growing sector with an increasing competition. The three largest charter enterprises in Sweden are TUI, Apollo, and Ving. These enterprises offer similar services and, therefore, efficient branding is important to be able to create brand loyalty. LÄS MER

  4. 4. Researrangörernas förskönade verklighet : En kvantitativ analys av missnöjda inlägg på Facebook

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Sarah Helgesson; [2017]
    Nyckelord :Travel agencies; customers; dissatisfaction; expectations; Researrangörer; kunder; missnöje; förväntningar;

    Sammanfattning : The study intends to examine how the media conditions have created opportunities for travel agencies to convey an embellished picture of their travel destinations, but also opportunities för there customers to participate in the debate when they are dissatisfied. The travel agencies concerned are Ving, Apollo and TUI. LÄS MER

  5. 5. Kommer den fysiska resebyrån att överleva? : En undersökning om konkurrensen mellan den fysiska och virtuella resebyrån

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anna Wang; Ingemar Weiner; [2016]
    Nyckelord :Travel agency; physical travel agency; virtual travel agency; Internet; online.; Resebyrå; fysisk resebyrå; virtuell resebyrå; Internet; online.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur det kommer sig att den fysiska resebyrån finns kvar och hur framtiden ser ut hos dessa i och med teknologins snabba framväxt.  Metod: Denna studie utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER